Gå til innhold

Win7 Ultimate SP1 feil - vil ikke installere

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med å installere SP1 på ei desktop-maskin. Det var vel i januar eller februar i år at jeg fikk låne en legal Win7 Ultimate DVD og installerte denne. Etter litt begynte det å komme oppdateringer som alle gikk greit med unntak av "Windows 7 Service Pack 1 for x64-based Systems (KB976932)".

Det ser ut til at denne service-pack'en er viktig, for jeg får etterhvert mange rare feil, som at maskina plutselig bare rebooter etc. Den booter, starter å installere SP1 og kommer til 11% med ny reboot som omsider lar meg logge på.

Den prøver altså å installere SP1 som er downloada, men det er noe feil med den SP1'en. Kan jeg slette den så Windows kan laste den på nytt, eller? (Jeg aner ikke hvor den evenuelt ligger?) All hjelp mottaes med takk! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg var deg, så ville jeg gå tilbake til et 'previous restore point', dvs.til tiden før SP1-installasjonen startet. Dernest ville jeg ha lastet ned SP1 som 'stand-alone'-pakke - en EXE-fil, m.a.o. - og kjørt den istedenfor å gjøre det gjennom Windows Update.

Strengt tatt bør du ikke legge inn noen oppdateringer fra Windows Update før du har fått SP1 på plass - jeg vet ikke om det kan være skyld i noen av problemene dine.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg, så ville jeg gå tilbake til et 'previous restore point', dvs.til tiden før SP1-installasjonen startet. Dernest ville jeg ha lastet ned SP1 som 'stand-alone'-pakke - en EXE-fil, m.a.o. - og kjørt den istedenfor å gjøre det gjennom Windows Update.

Strengt tatt bør du ikke legge inn noen oppdateringer fra Windows Update før du har fått SP1 på plass - jeg vet ikke om det kan være skyld i noen av problemene dine.

Finner ingen "restore-point" i det hele tatt.. ser ut til at det ikke er noen.

Har også prøvd SP1 exe og kjørt den, og det så ut som at alt var ok. Men likevel skjer akkurat det samme, ved neste boot kommer den til 11%... og klager over at SP1 ikke er installert. Jeg kan egentlig ikke så mye om Windows; har kjørt Linux Mint i en årrekke, grunnen til at jeg ville ha ei Win-maskin oppe er at jeg kjøpte en printer (Canon PIXMA MG8200) som jeg ikke fikk til å fungere under Linux.

Det skal ikke være lett! :-)

Lenke til kommentar

Bra, da kan vi utelukke "pirat" versjon.

Som det allerede er foreslått, så prøv å laste ned SP1 som en EXE-fil og installer på den måten.

Hvis ikke kan du prøve å tilbakestille som nebrewfoz foreslår.

Samtidig vil jeg si at hvis du installerte Windows 7 i år, så burde du brukt setup som allerede inneholder SP1. Du kan laste ned offisielle ISO her.

Ok skal prøve SP1 exe en gang til. Jeg vet at jeg kan laste ned en ISO fra MS og bruke produktnøkkelen jeg har, men hadde håpa å slippe å installere hele greia på nytt. Ihvertfall kan jeg ikke gjøre det før tidligst 22.mai. (fordi jeg får besøk fra London nå, som trenger ei oppegående windowsmaskin - SP1 eller ikke.)

Men det blir vel til at jeg må installere alt på nytt. :-(

Lenke til kommentar

Har lasta ned riktig SP1 og kjørt den. Men akkurat det samme skjer. Kommer til 11% og reboot 2 ganger, men da får jeg ihvertfall logga på og brukt maskina. Så jeg får vel bite i det sure eplet og installere hele operativsystemet og alle programmene om igjen. Men ikke før etter 22.mai.

Ok, takk for hjelpa likevel! :-)

Lenke til kommentar

Hei. Du kan installere update pakke KB947821. Den har hjulpet meg en del ganger ved feilende installasjon av SP1. Velg riktig språk og versjon (x86/x64) for din windows og last ned. Kjør som administrator når nedlastning er ferdig.

win7 x64: http://www.microsoft...s.aspx?id=20858

win7 x86: http://www.microsoft...ls.aspx?id=3132

Takk for tips. Men dette hjalp heller ikke, desverre - problemet er der fortsatt. Det blir nok å installere Win7 på nytt når dama har reist tilbake til London! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...