TT88 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg har Windows 7 og alle programmer installert på en SSD, og to andre harddisker til lagring av filmer etc. Når harddiskene har gått i dvale, og jeg trykker på windows Start knappen og taster inn navnet på et program som er lagret på SSD, låser maskinen seg i 5-6 sekunder for å vente på at (de urelevante) diskene skal spinne opp. Er det mulig å endre noen innstillinger slik at dette ikke skjer? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Sørg for at du ikke indekserer de hardiskene som er i dvale. Datamaskin : administrative verktøy systemverktøy diskbehandling *høyreklikk egenskaper : fjern indeksering for hver enkel disk. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Sørg for at du ikke indekserer de hardiskene som er i dvale. Datamaskin : administrative verktøy systemverktøy diskbehandling *høyreklikk egenskaper : fjern indeksering for hver enkel disk. Takker for svar. Har ikke opplevd at systemet fryser i vente på at disken skal spinne opp nå lenger. En trenger dog ikke å rote seg inn i diskbehandling for å slå av indeksering, holder å åpne Min datamaskin -> høyreklikke på partisjoner man ikke vil indeksere -> egenskaper -> fjerne haken for indeksering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå