Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer med Remeron?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig fått utskrevet Remeron av legen og lurer på om noen har brukt den før og ville dele erfaringer? Bådet positive virkninger og bivirkninger? Er litt nervøs av å begynne fordi jeg har lest en del om at man går raskt og mye opp i vekt, noe jeg absolutt ikke ønsker! Men tenkte likevel å forhøre meg om hva andre har opplevd.

Setter stor pris på hvis noen vil dele erfaringer :)Anonym poster: 0b18f6c66d3f1810494de5ccefbe6a96

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok remeron i flere måneder (fikk det utskrevet fordi legen trodde jeg hadde kronisk elvelblest, viste seg at det var veggedyr i stedet) og jeg gikk ikke opp i vekt. Snarere det motsatte. Veldig usikker på hvorfor jeg fikk remeron i grunn. Uansett, jeg ble bare sløvere og sløvere og fikk meg egentlig ikke til å gjøre noe som helst, og matlysten forsvant mer eller mindre helt.

Lenke til kommentar

hvorfor du har fått det ?

Har fått det fordi jeg sliter med søvnproblemer og depresjoner. Anonym poster: 0b18f6c66d3f1810494de5ccefbe6a96

Jeg tok remeron i flere måneder (fikk det utskrevet fordi legen trodde jeg hadde kronisk elvelblest, viste seg at det var veggedyr i stedet) og jeg gikk ikke opp i vekt. Snarere det motsatte. Veldig usikker på hvorfor jeg fikk remeron i grunn. Uansett, jeg ble bare sløvere og sløvere og fikk meg egentlig ikke til å gjøre noe som helst, og matlysten forsvant mer eller mindre helt.

Seriøst? Forsvnat matlysten? Anonym poster: 0b18f6c66d3f1810494de5ccefbe6a96

Lenke til kommentar
Ja. Horribelt nok, siden jeg elsker mat, men da jeg gikk på remeron hadde jeg ingen interesse av å spise.

Interessant. Merket du noe annet, følte du deg generelt bedre eller verre bortsett fra at du ble trøtt?

Endret av koosepus
Lenke til kommentar

Har fått det fordi jeg sliter med søvnproblemer og depresjoner. Anonym poster: 0b18f6c66d3f1810494de5ccefbe6a96

Seriøst? Forsvnat matlysten? Anonym poster: 0b18f6c66d3f1810494de5ccefbe6a96

Har du gått gjennom kosten din ? trener du ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du gått gjennom kosten din ? trener du ?

Jeg spiser vel igrunn ganske sunt/normalt, bortsett fra at jeg egentlig har et ganske anstregt forhold til mat og vekt. Prøver å ikke opp, og etterhvert begynne å gå ned igjen. Tenker mye på dette. Men ellers så trener jeg ikke spesielt mye, går en tur en gang i blant kanskje, grunnen er at jeg rett og slett er så utmattat etter en dag på skolen at jeg bare må sitte hjemme. Anonym poster: 0b18f6c66d3f1810494de5ccefbe6a96

Lenke til kommentar

Jeg spiser vel igrunn ganske sunt/normalt, bortsett fra at jeg egentlig har et ganske anstregt forhold til mat og vekt. Prøver å ikke opp, og etterhvert begynne å gå ned igjen. Tenker mye på dette. Men ellers så trener jeg ikke spesielt mye, går en tur en gang i blant kanskje, grunnen er at jeg rett og slett er så utmattat etter en dag på skolen at jeg bare må sitte hjemme. Anonym poster: 0b18f6c66d3f1810494de5ccefbe6a96

Vurder å prøv en naturlig seratonin booster

5-HTP has been studied for over 30 years. Several clinical trials have shown that it works to lower the number of calories eaten and aids in weight loss.

http://blog.doctoroz...s-right-for-you

Du kan også vurdere supplere en multivitamin i kostholdet.

Ofte kan depresjon og søvnproblemer ha en kobling til kostholdet..

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, dette er sant. Spiser man sunt og til riktige tider (rutine) så vil man føle seg bedre, mer opplagt, få energi, som igjen fører til bedre søvn og generelt bedre selvfølelse. Det hele henger sammen. Anonym poster: e9607d89d7dd2aa6bef0edcfab0a889f

Lenke til kommentar

Vurder å prøv en naturlig seratonin booster

5-HTP has been studied for over 30 years. Several clinical trials have shown that it works to lower the number of calories eaten and aids in weight loss.

http://blog.doctoroz...s-right-for-you

Du kan også vurdere supplere en multivitamin i kostholdet.

TS her!

Takk for tipset! Jeg har veldig lyst å prøve den, vet du hvor jeg kan få kjøpt den? Anonym poster: 0b18f6c66d3f1810494de5ccefbe6a96

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...