fasst Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Når bildet viser støv nederst til venstre, er da støvet nede til venstre når jeg titter inn på sensor? Og, har dere noen toleransegrenser for støv før dere foretar en 'wet clean'? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Nei, bildet er opp ned og speilvendt når det når sensoren. Jeg tåler det meste når det gjelder støv, bildene blir ikke verre av litt rusk. Bildene blir heller ikke bedre av at man er besatt av uvesentlige detaljer. Konsentrer deg om fotograferingen og bruk kameraet til det er bare filler igjen og kjøp nytt. Å ligge våken på natta og bekymre seg over støv, fingeravtrykk og riper går bare ut over helsa og lommeboken og gjør ikke bildene noe bedre. Hvis du ikke bruker veldig små blenderåpninger av en spesiell grunn så kommer du langt med å blåse (ikke med munnen) litt luft for å bli kvitt de store ruskene. Endret 14. mai 2013 av Kristallo Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Bildet er rotert 180 grader når det treffer sensoren. Støv nederst til venstre på bildet er øverst til høyre på sensoren (når du ser bakfra), eller øverst til venstre når du ser inn på sensoren forfra. Kjører våtrens når det er mer støv enn det jeg gidder bruke tid på å klone vekk... 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Start med en "rocket blower" - en liten blåsepumpe, som kan blåse vekk det verste rusket. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå