Bank1 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Lav sol, 11-12 tiden på dagen. Det var svingete og uoversiktlig vei, to biler foran meg, så lå godt under fartsgrensen, og ble dermed uoppmerksom. Det gikk heldigvis bra, fikk svingt unna straks jeg så henne, men sliter med å tilgi meg selv for noe slikt, var jo min uoppmerksomhet som gjorde at det i det hele tatt ble en situasjon.. Hvordan greie å komme seg på fote igjen? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Er vel bare å ta det som en lærepenge og gjøre det bedre i framtida. En god prat med noen du stoler på er sikkert ikke feil heller. Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Har skjedd meg en gang også... stoppet snudde og ba om unnskyldning for det som skjedde. Det merkelige var at han som nesten ble påkjørt ikke oppfattet det som en farlig situasjon... Endret 13. mai 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Bank1 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Er vel bare å ta det som en lærepenge og gjøre det bedre i framtida. En god prat med noen du stoler på er sikkert ikke feil heller. Ble definitivt en lærepenge, ja. Kan nok være en ide. Er jo ikke det at jeg ikke vet at jeg ikke er den eneste som nesten har gjort det, men lite morsom opplevelse likevel, det siste jeg ønsker er å ta livet av noen :/ Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hahaha, det er fort gjort. Gjort det engang selv. Kjørte mc forbi en buss som stoppet i en busslomme. Plutselig kom en gammel dame rett ut i veien. Er en grunn til at man skal vente til bussen har kjørt før man går over veien. Ble MYE mer oppmerksom etter det. Lenke til kommentar
Bank1 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Har skjedd meg en gang også... stoppet snudde og ba om unnkyldning for det som skjedde. Det merkelige var at han som nesten ble påkjørt ikke oppfattet det som en farlig situasjon... Var det jeg burde gjort også, men var halvveis i sjokk, så så bare i speilene at det gikk bra med det samme, deretter kjør jeg et stykke videre før jeg fant ut at jeg burde snu og beklage hendelsen om hun fortsatt var der, men hun var ikke å se på veien lengre. Nå kan det jo hende jeg var mye lengre unna enn det jeg tror, meterene forsvinner fort. Endret 13. mai 2013 av SleepyVP Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Det er jo egentlig bra at du tar det så ille opp, fordi da kan du jo, som poengtert allerede, lære av det. Jeg akselererte ut av en rundkjøring en gang jeg var på vei hjem fra arbeid for helgen, litt utålmodig, da en fotgjenger gikk ut i fotgjengfelt bak en kassebil som sto i motgående felt. Jeg heiv meg på bremsen når jeg så han så, og han stoppet heldigvis på vei ut. Jeg måtte bare sveive ned ruta og si unnskyld før jeg kjørte videre. Selv om det gikk helt bra får man skyldfølelse, og man tenker at det fort kunne gått mye verre. Men som sagt, man lærer av det. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hahaha, det er fort gjort. Gjort det engang selv. Kjørte mc forbi en buss som stoppet i en busslomme. Plutselig kom en gammel dame rett ut i veien. Er en grunn til at man skal vente til bussen har kjørt før man går over veien. Ble MYE mer oppmerksom etter det. Det er en grunn til at man reduserer hastigheten og sitter i bremseberedskap i det man kjører forbi en stillestående buss.. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jepp, og det var det jeg gjorde. Er en grunn til at det gikk fint. 2 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Har to ganger nesten kjørt på noen. Første gang var på en uoversiktlig parkeringsplass så jeg holdt gangfart. da kommer en liten jente løpende rett mot siden til bilen min. Jeg stoppet, i god tid, men hun fortsatte nesten rett over panseret mitt. Litt bedre fart så hadde hun nok landet på panseret. Tror nok hun lærte å se seg for etter den episoden. 2. gang var på vinterføre, også denne i relativ rolig fart (30 i 50 sonen): Person skulle over fotgjengerovergangen "langt" unna. Jeg bremser, men bilen fortsatte som en kjelke. Heldigvis var fotgjengeren oppmerksom og ventet til jeg fikk stoppet, knappe halvannen meter fra feltet, men i det minste før feltet. Begge gangene var det lav fart og oppmersomhet som gjorde at det gikk bra. Så hold deg oppmerksom, kjør etter forholdene og la ulykkene forbli teoretiske. 1 Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Det er en grunn til at man reduserer hastigheten og sitter i bremseberedskap i det man kjører forbi en stillestående buss.. Dersom det måtte ei nesten ulykke før du blei (meir)oppmerksom på mc finnn eg litt skremmande.. Har forsåvidt blitt nesten påkjørt fleire gongar mens eg køyrde mc, seier litt om bilførerane i landet. Uansett, i ein slik sitasjon, er det ikkje verre enn å sjå under hjørnet på bussen(foran hjulet) for å sjå om det kjem nokon ut. Endret 14. mai 2013 av Daxt3r Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Dersom det måtte ei nesten ulykke før du blei (meir)oppmerksom på mc finnn eg litt skremmande.. Har forsåvidt blitt nesten påkjørt fleire gongar mens eg køyrde mc, seier litt om bilførerane i landet. Uansett, i ein slik sitasjon, er det ikkje verre enn å sjå under hjørnet på bussen(foran hjulet) for å sjå om det kjem nokon ut. Hvorfor skriver du dette som et svar på mitt innlegg? Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Trykte på multisitat, var på ingen måte retta mot deg min gode mann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå