Softnor Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hei! Jeg har nå gått siden Torsdag den 9. med en "dott" i høyre øret, og jeg får den ikke ut. Jeg har hatt "dotter" før men da har jeg bare gjespet, blåst med stengt nese eller trykke fort på øreflippen som dekker inngangen, men denne gangen har det ikke hjulpet noe. Det er også en veldig svak piping i øret. Jeg får av og til "dott" etter jeg har sovnet på høyre siden, men som sagt har den fort gått bort. Jeg har hørt en metode med varm vanndamp som skal "løsne" det som "sperrer" inni der. Har også hørt en metode om å helle litt matolje inni øregangen og legge seg på motsatt side ned på sofaen i ett par timer. Dette skal visst ha en rensende effekt. Noen som har erfaring eller innspill på hva som kan hjelpe? Lenke til kommentar
DenUkjente Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg har dette veldig ofte, kan våkne opp med det ene øret tett, men det pleier å gi seg utover dagen.. Noen ganger så glemmer jeg meg og begynner og gnikke og dra og presse osv for å få det vekk, og da kan det hende at jeg faktisk må gå med det i noen dager før det går over.. Hvis dette er en vedvarende plage så burde du bare oppsøke lege og få det skylt ut :-) Har også prøvd http://www.apotek1.no/produkter/revaxor-m-ballong-10ml-891119p det har også hjulpet på. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Det kan være tett øretrompet. Dvs. kanalen fra bak trommehinnen og ned til nesa. (Der du blåser luft inn når du holder for nesa og blåser). Føles akkurat som øret er tett og det kommer ofte samtidig en pipelyd. Det som er anbefalt da er saltvanns-nesespray hele dagen og evt. en rask tur til legen hvis det ikke gir seg. Jeg hadde det en måned en gang. Fikk en neseinnhalator med noe greier som skulle dempe betennelse i kanalen til øretrompeten. 1 Lenke til kommentar
Softnor Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg har dette veldig ofte, kan våkne opp med det ene øret tett, men det pleier å gi seg utover dagen.. AKKURAT samme har jeg av og til, takker så mye for svar, produktet du linket har jeg bestilt, så den skal jeg prøve Det kan være tett øretrompet. Dvs. kanalen fra bak trommehinnen og ned til nesa. (Der du blåser luft inn når du holder for nesa og blåser). Føles akkurat som øret er tett og det kommer ofte samtidig en pipelyd. Det som er anbefalt da er saltvanns-nesespray hele dagen og evt. en rask tur til legen hvis det ikke gir seg. Jeg hadde det en måned en gang. Fikk en neseinnhalator med noe greier som skulle dempe betennelse i kanalen til øretrompeten. Tusen takk for tilbakemeldingen. Ja, skal nok ta en tur til legen å få skylt viss ikke "DenUkjente" sin Revaxør virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå