Straydog Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har som i overskriften et Audigy 5.1 lydkort og har creative 4.1-høytalersett. Problemet oppstår når jeg spiller av DIVX-filmer, og det som skjer er at det blir enten en tilfeldig knitring i høytalerene som gjentar seg hele tiden, eller så blir lyden i de 2 bakhøytalerene helt diffus (som om du bitrater i dårlig hastighet fra internet). Jeg har liten tro på at det er lydkort driveren, da jeg har prøvd installasjonCD driverne, samt de nyeste på nettet - uten hell (har reinstallert XP også). Dessuten har jeg tvil at det er divx-codecen jeg benytter som er feil, disse ulydene kun oppstår på noen divx'er (xvid'er), og ikke alle... selv om de er kodet av samme codec. Hva i all verden kan det være da? Det skal legges til at dette oppstår av og til når jeg spiller av musikk også, og det er da jeg får fornemmelsen av at det muligens er en IRQ-konflikt, selv om jeg var i den tro at det ikke kunne skje med XP. Det må ihvertfall være noe, fordi dette har oppstått nå i nyere tid... og jeg har formatert og reinstallert XP etter at dette problemet oppsto første gang, i håp om at det skulle fikse problemet. Også helt til slutt, under installeringen av lydkortet får jeg alltid beskjed om jeg vil "enable digital channel". Dette står som default "no", så jeg går aldri for dette... vil dette evt gjøre noe forskjell? Dersom noen har noen fornuftige svar blir jeg evig takknemlig ;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå