Keldon Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Fikk blue screen of death etter at jeg hadde latt pc'en stått låst i en halvtime (ikke dvale). Etter det prøvde jeg å boote opp pc'en i rundt 45 minutter uten hell. Kunne heller ikke boote opp Windows 7 cd'en. Etter 45 minutter kom jeg inn men jeg valgte å reinnstallere windows 7 uansett. Nå ser jeg at nesten halvparten av all plassen brukt på Vertex 4 ikke er der..det er ingen filer som gjør opp for plassen som blir brukt. Tror dere jeg har gjort en feil under reinstalleringen eller at SSD'en har tatt skade? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Dette er tatt opp flere ganger før (finner ikke disse trådene i farta), men kort fortalt: Systemfiler som hiberfil (dvalemodus, lagrer innholdet i RAM til disk), pagefile (virutelt minne, lagres til disk), systemgjenoppretting, osv. kan ta stor plass og kommer ikke med i beregningen når du merker alle mappene på C:\ og velger Egenskaper. Du må du skru på visning av (skjulte) systemfiler for å se disse. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Dette er tatt opp flere ganger før (finner ikke disse trådene i farta), men kort fortalt: Systemfiler som hiberfil (dvalemodus, lagrer innholdet i RAM til disk), pagefile (virutelt minne, lagres til disk), systemgjenoppretting, osv. kan ta stor plass og kommer ikke med i beregningen når du merker alle mappene på C:\ og velger Egenskaper. Du må du skru på visning av (skjulte) systemfiler for å se disse. Du vet ikke hvor disse filene ligger? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Ligger på C: How to Free Up and Recover Hard Drive Space in Windows 7 Se punkt 10, 11/12/13, 16 Endret 14. mai 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Ligger på C: How to Free Up and Recover Hard Drive Space in Windows 7 Se punkt 10, 12/12/13, 16 Hey takk. Da fikk jeg plassen min tilbake. Rart at jeg hadde pagefile.sys når pc'en min ikke kan gå i dvale uansett. Sorry for at det ble litt håndholding gjennom dette. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Regner med du mener hiberfil.sys. Pagefile.sys er nærmest påbudt å ha. Selv med de mengdene RAM vi har i dag, er det fortsatt programmer som forventer å finne pagefile.sys. Kan skape problemer å skru av denne. Men du finner folk som har skrudd den av og ikke har opplevd noe galt, så delte meninger om dette Men bra du ble fornøyd Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Regner med du mener hiberfil.sys. Pagefile.sys er nærmest påbudt å ha. Selv med de mengdene RAM vi har i dag, er det fortsatt programmer som forventer å finne pagefile.sys. Kan skape problemer å skru av denne. Men du finner folk som har skrudd den av og ikke har opplevd noe galt, så delte meninger om dette Men bra du ble fornøyd Skrudde den ikke av. Satte parameterne til 1 til 2 gb. Ser det ann. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Vet ikke om dette er problemet, men noen Vertex disker krevde en firmware-oppdatering. Uten så hendte det at filer forsvant fra disken og stadige BSOD-er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå