Jattajatta Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Nå som høstmørket senker seg og temperaturen synker er det på tide med et aldri så lite overklokkingsprosjekt til ikke så alt for mye penger. :-) Har studert litt i overklokkinksdatabasen på overclockers.com oh postene her på forumet og funnet ut at de billigste cpu'ene med bra muligheter er T.Bred B XP 1700 og 1800. Spesielt steppingen DLT3C JIUHB ser svært lovende ut, ikke uvanlig med klokking oppimot 2,5GHz. Også DUT3C ser bra ut. Den naturlige kombinasjoen for HK blir vel Abit NF7 eller kanskje Asus A7N8X holder. RAM blir vel GeiL eller Twinmos PC 3200. Skal bruke rimelig standard kjøling, budsjettet tillater ikke vannkjøling akkurat nå.. Men så det store spørsmålet: Hvor får man tak i disse CPU'ene med god stepping til en akseptabel pris? Må man til utenlandske webshopper eller er det noen i Norge som har slike godsaker på lager? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Joda har tenkt til akkurat samme, skaffe en xp 1800+ med god stepping også gi et par volt ekstra. Og jeg lurer og hvor får man tak i dem? Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Ser dårlig ut altså. ;-| Vanskelig å få tak i gode steppinger. Enten er man utsolgt eller så er det bare gamle AIRGA steppinger dvs. Palmino. Ha hatt det litt travelt, men skal sende en email til Amraam senere i dag, så får se om det kommer noe ut av det. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg kjøpte min xp 1700 med jiuhb stepping på bruktmarkedet, er du heldig finner du der. Er endel folk som bytter cpu i samme stil som med sokker. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 sjekk ihandel.no litt dyrt men pytt sann.. Lenke til kommentar
Orak Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 man får JIXHB nå for tiden... de klokker ikke noe serlig bra.. men dere kan maile web-shoppene og spør om steppinga... Jeg har tanker om å selge min XP1800 DLT3C, hvis noen er intrisert så snakk med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå