Emroitz Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 I borettslag jeg bor i,ble et tre som står utfor leiligheten min kraftig beskjært i dag. Treet grenser til et rekke hus og da meg samt naboen min under, men står på fellesareal. Treet fikk alt av grener kappet og ser nå det ut som en to meter stubb med flere småstubber hvor grene sto, og ser med andre ord helt forferdelig. Etter noen lengre diskusjoner med styrmedlemmer og ledere fikk jeg vite at grunnen var at det kommer mye løv og det er mye arbeid. Vet at drift og vedlikehold er styrets ansvar, men burde dette ha blitt sent et lite infoskriv, evt hørt med de tre personene som grenser til treet så en kan komme med innmeninger?. Grunnen til at jeg gjære ville ha beholdt det er at det skjermer for en vei som går rett nedenfor samt at det skjermer for rekkehuset, så jeg slipper å se i hagen dems. Selv om treet har estetiske verdi ble det kuttet av eieren til rekkehuset, med velsignelse av styret i borettslaget. svaret jeg har fått da styret tokk inspeksjon er, det ser fint ut det, kommer til å vokse ut etterhvert. så spm mitt er, har jeg noe rettigheter evt noe måte å klage på osv? eller er eneste måte å påvirke å bite i det sure eple og stemme noe annet ved neste valg. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Det hadde blitt svært tungvindt for styret å gjere jobben sin dersom alle slike små vedtak skal ut på høyring. Vedlikehold av eigendommen er ein av dei tinga som heilt klart skal utførast av det sittande styret. Du kan sjølvsagt klage til styret, men det er nok tvilsomt at du kjem nokon veg. Og skulle du få medhold så vil jo resultatet ikkje bli meir enn at styret eventuellt beklager, det er ikkje som at dei kan reparere treet. Eventuellt kan dei fjerne heile treet slik at det ikkje blir ståande igjen ein stygg stubbe. Det beste for deg vil være at du melder deg frivillig til å sitte i styret, så kan du sjølv være med å bestemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå