Red Frostraven Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Det kan være greit å skjønne forskjellen på NatGeo dokumentarer om aperiket, og programmer om dating... Hva er forskjellen? Går ikke jenter etter maskuline sterke gutter som allerede har kjærester, overskudd til livets opphold og har selvtillitt? Som gutt betyr jentens inntekt og sosiale rang og selvtillitt absolutt ingenting -- bare intelligens, sjarm og vakkerhet spiller noen rolle. Endret 20. mai 2013 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Nåja. Hvis man selv har rimelig god selvtillit så kan det fort bli pes å være sammen med jenter - eller folk i det hele tatt - som har dårlig selvtillit. De "verste" vil hele tiden søke bekreftelse på at de er gode nok, samtidig som de gjerne nekter å godta at de faktisk er det, fordi verdensbildet deres er så FUBAR at det å være noe annet enn en verdiløs taper ikke passer inn. Dette fører så til en evig runddans med fisking etter komplimenter og anerkjennelse, og når de får det de vil ha så forsøker de å overbevise deg om at det ikke er sant. Jeg har vært borti en del sånne, og også vært der selv, og sånne folk er gjerne slitsomme å ha med å gjøre i lengden. 2 Lenke til kommentar
Brosstan Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Nåja. Hvis man selv har rimelig god selvtillit så kan det fort bli pes å være sammen med jenter - eller folk i det hele tatt - som har dårlig selvtillit. De "verste" vil hele tiden søke bekreftelse på at de er gode nok, samtidig som de gjerne nekter å godta at de faktisk er det, fordi verdensbildet deres er så FUBAR at det å være noe annet enn en verdiløs taper ikke passer inn. Dette fører så til en evig runddans med fisking etter komplimenter og anerkjennelse, og når de får det de vil ha så forsøker de å overbevise deg om at det ikke er sant. Jeg har vært borti en del sånne, og også vært der selv, og sånne folk er gjerne slitsomme å ha med å gjøre i lengden. Jenter som må fiske etter komplimenter hele tiden fordi de ikke innser at de er pene, er ganske så usexy om du spør meg. Lenke til kommentar
Brosstan Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hva er forskjellen? Går ikke jenter etter maskuline sterke gutter som allerede har kjærester, overskudd til livets opphold og har selvtillitt? Som gutt betyr jentens inntekt og sosiale rang og selvtillitt absolutt ingenting -- bare intelligens, sjarm og vakkerhet spiller noen rolle. Intelligens, sjarm og vakkerhet er nok ikke de første prioriteringene aper har når de velger en make, men heller om avkomet vil ha størst mulig sjangs til å overleve. Mennesker fungerer til en viss grad på en slik måte, men kun på den måten at menn ofte tiltrekkes av vide hofter og større bryst, siden dette tilsier at en kvinne lettere kan føde og amme et barn. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Intelligens, sjarm og vakkerhet er nok ikke de første prioriteringene aper har når de velger en make, men heller om avkomet vil ha størst mulig sjangs til å overleve. Mennesker fungerer til en viss grad på en slik måte, men kun på den måten at menn ofte tiltrekkes av vide hofter og større bryst, siden dette tilsier at en kvinne lettere kan føde og amme et barn. Intelligens er en viktig egenskap, og jeg tror nok at alle aper verdsetter at maken kan løse problemer. Sjarm er vel egentlig bare evnen til å flattere og få den andre part til å føle seg vel. Vakkerhet er en faktor som består av sunnhet + symmetri + gjennomsnittlighet. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Har han ikke et poeng, da? Er ikke mennesker ganske fredfulle med mindre det er kamp om ressurser? Det kan du se overalt i verden, der det er nok til alle er også de fredligste stedene. Før sivilisasjonen var vi ganske fredfulle, samtidig som verden var en eneste stor salatbolle med nok mat til alle. Det er også bred enighet i at menn og kvinner var opp i mot likeverdige på den tiden. Det var først etter jordbruket at organisert krigføring ble til. En av grunnene til kolonitiden, vikingtiden og selve sivilisasjonen var overbefolkning, altså, kamp om ressurser. Og når det gjelder kamp om kvinner, kan det også være en faktor til vold, nesten alle terrorister er single. Dette synes jeg at jeg allerede har svart på, så jeg siterer meg selv: At historien har mye urett i seg, kvalifiserer ikke nåtidig urett som ålreit. Dessuten har historien mye ålreit i seg også, faktisk mye mer enn blod og vold, men dette ignoreres som regel av dem som hevder at «historien er utelukkende voldelig» - et syn bygd på actionfilmer fra Hollywood og selektiv populærkultur, som de fleste ekte historikere finner latterlig. Det er riktig at noen tyranner har evnet å forplante seg langt utover det som er vanlig. For menneskerasen er dette en svakhet, fordi det gir mindre genetisk mangfold. Det sies at også blinde høner kan finne korn, men er ikke så sikker på om det gjelder blinde galter. Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg misliker sterkt hvordan samtlige av disse trådene har en tendens til å utvikle seg til den fordummende alfahann-diskusjonen. Jeg er så grundig lei av det pisspratet. 7 Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Jeg misliker sterkt hvordan samtlige av disse trådene har en tendens til å utvikle seg til den fordummende alfahann-diskusjonen. Jeg er så grundig lei av det pisspratet. Enig, man merkerer at folk er sneversynte og ute av stand til å tenke for seg selv når man innbiller seg at det finnes en man kan omtale som alfa, som bryr seg om kvinnelig validitet. Isåfall er det validiteten, som dikterer oppførselen til de som søker den, som er alfa. Man kan ikke anerkjenne ordet alfa å tro at man er den definisjonen av det andre legger i ordet. Endret 21. mai 2013 av Kalkunkrøll Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Enig, man merkerer at folk er sneversynte og ute av stand til å tenke for seg selv når man innbiller seg at det finnes en man kan omtale som alfa, som bryr seg om kvinnelig validitet. Isåfall er det validiteten, som dikterer oppførselen til de som søker den, som er alfa. Man kan ikke anerkjenne ordet alfa å tro at man er den definisjonen av det andre legger i ordet. Ironien i vår bruk av ordet har ikke slått deg? 1 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Intelligens, sjarm og vakkerhet er nok ikke de første prioriteringene aper har når de velger en make, men heller om avkomet vil ha størst mulig sjangs til å overleve. Mennesker fungerer til en viss grad på en slik måte, men kun på den måten at menn ofte tiltrekkes av vide hofter og større bryst, siden dette tilsier at en kvinne lettere kan føde og amme et barn. Er så latterlig sant som du får det! Og det er derfor vi mennesker velger intelligens,sjarm og vakkerhet. Grunnet, pene mennesker får det bedre i livet, smarte mennesker får bedre jobb = bedre livskvalitet, sjarmerende mennesker har lettere for å imponere andre som vil få dem flere goder. Dette er ikke 100% sant. Men du kan jo lese selv også sammenligne med hvordan verden er atm og skjønner selv at det faktisk ER sånn. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg fant mannen via nettdating. Vi snakket sammen i seks år før vi møttes IRL. For meg spilte det ikke noen rolle hvordan jeg fant ham på, så lenge jeg fant ham. 5 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg fant mannen via nettdating. Vi snakket sammen i seks år før vi møttes IRL. For meg spilte det ikke noen rolle hvordan jeg fant ham på, så lenge jeg fant ham. Seks år, wow, hvordan klarte dere det? Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Seks år, wow, hvordan klarte dere det? Nei, jeg vet ikke jeg, vi skravlet litt av og på i seks år, det bare ble sånn. Jeg ville ikke møte ham, jeg var ekstremt skreptisk til å møte fremmede menn fra nett. Det hadde ingenting med å spille hard to get å gjøre, men heller det faktum at jeg var livredd for å bli avvist. Men så var det mannen som til slutt sendte meg en rose, og da valgte jeg å gi ham en sjanse, for i motsetning til andre menn så virket han både tålmodig og veldig snill. Det skal sies, han fikk seg en kjæreste i løpet av de seks årene, og den stunden de var sammen så chattet vi lite sammen (jeg var ikke årsaken til at de gikk fra hverandre). Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg fant mannen via nettdating. Vi snakket sammen i seks år før vi møttes IRL. For meg spilte det ikke noen rolle hvordan jeg fant ham på, så lenge jeg fant ham. Virker nesten like vanlig nå å finne noen å møte fra nettet. Har blitt helt vanlig nå. Kjenner ihvertfall 4 vennepar av meg, som ble sammen etter å snakket på nettet, ringt hverandre en god del, webcam osv osv. Det kan jo være en "tryggere" arena også, samtidig som at man sakte men sikkert kan slippe dem lengre og lengre inn på seg. 2 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jepp, det har blitt veldig vanlig, med internett er du heller ikke begrenset til lokalområdet, så utvalget blir større. Nei, jeg vet ikke jeg, vi skravlet litt av og på i seks år, det bare ble sånn. Jeg ville ikke møte ham, jeg var ekstremt skreptisk til å møte fremmede menn fra nett. Det hadde ingenting med å spille hard to get å gjøre, men heller det faktum at jeg var livredd for å bli avvist. Men så var det mannen som til slutt sendte meg en rose, og da valgte jeg å gi ham en sjanse, for i motsetning til andre menn så virket han både tålmodig og veldig snill. Det skal sies, han fikk seg en kjæreste i løpet av de seks årene, og den stunden de var sammen så chattet vi lite sammen (jeg var ikke årsaken til at de gikk fra hverandre). Ah, skjønner, dere var altså ikke "sammen" i alle de 6 årene. Trodde dere var det, så jeg tenkte dere hadde tips til å klare det så lenge. Er halveis så langt i et langdistanseforhold selv. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Virker nesten like vanlig nå å finne noen å møte fra nettet. Har blitt helt vanlig nå. Kjenner ihvertfall 4 vennepar av meg, som ble sammen etter å snakket på nettet, ringt hverandre en god del, webcam osv osv. Det kan jo være en "tryggere" arena også, samtidig som at man sakte men sikkert kan slippe dem lengre og lengre inn på seg. Det er nok helt riktig. For min del handlet det mye om at jeg var veldig redd for denne avvisningen, jeg hadde aldri hatt kjæreste før jeg ble sammen med mannen min. Jeg ble mobbet gjennom hele oppveksten, og alltid blitt avvist, så jeg var veldig sårbar for hva menn tenkte om meg. Jeg var veldig redd for å ikke finne noen. Med mannen min så fikk jeg sjansen til å vise hvem jeg var, uten å bli dømt for utseendet mitt først. Vi snakket aldri sammen via webcam eller telefon, jeg var altfor sjenert. Men vi chattet mye på msn og hadde mange gode dialoger. Jeg følte meg sett og respektert, og for meg ble nettdating en arena hvor jeg kunne utfolde meg og jeg opplevde større aksept enn det jeg hadde gjort tidligere. Derfor tok det også seks år, det var rett og slett den tiden jeg trengte på å føle meg trygg på mannen, og se det at han faktisk ikke ville meg noe annet enn godt. Jepp, det har blitt veldig vanlig, med internett er du heller ikke begrenset til lokalområdet, så utvalget blir større. Ah, skjønner, dere var altså ikke "sammen" i alle de 6 årene. Trodde dere var det, så jeg tenkte dere hadde tips til å klare det så lenge. Er halveis så langt i et langdistanseforhold selv. Neida, vi var aldri sammen i de seks årene. I august har vi derimot vært sammen i fem år, og gift i to av dem, så i har nå kjent hverandre i 11 år, sånn ca. Vi begynte med langdistanseforhold da vi først ble sammen. For min del ble nettdating redningen fordi jeg følte at ingen ville ha meg IRL. 1 Lenke til kommentar
FFA Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hva er forskjellen? Går ikke jenter etter maskuline sterke gutter som allerede har kjærester, overskudd til livets opphold og har selvtillitt? Som gutt betyr jentens inntekt og sosiale rang og selvtillitt absolutt ingenting -- bare intelligens, sjarm og vakkerhet spiller noen rolle. 1 Lenke til kommentar
Reflected Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Mitt tips, er å ikke prøve for hardt.. Hun dukker nok opp før du vet ordet av det Lenke til kommentar
Ezmeralda Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Liste over de verste sjekketriksene jeg kan huske (Holder du deg unna disse er du allerede på god vei) "Hey sexy bitch, get over here! I'll give you money!" "Du får komme innom en dag så kan vi feste sammen... råne sammen..." *blunk blunk* "Ska du verra me på karneval? I puerto rico? Så kan vi dra te leiligheta mi etterpå..blunkblunk*" - leses med Ålesund dialekt, og ja jeg var i Gran Canaria. "Heeeeeeeeei Hva synes du om at katter nå får lov til å kjøre bil i 14% av alle land? Hilsen Jon" - ingen kommentar. Konklusjon: ikke vær en liten bitch og tro du eier verden, at alle damer digger deg osv. Da er du er ekkel. slutt. Noe som kan hjelpe er å ikke stresse med å komme i et forhold. Ta deg heller god tid til å bli kjent med dama før du begynner med forelskelsespraten. Blir du for frempå kan du skremme henne bort (snakker om personlige erfaringer her, gutta). Men ja, bli trygg på hverandre først. Da vil du automatisk være mer avslappet rundt henne når ting begynner å bli seriøst. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå