Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får du deg kjæreste - Jenter oppfordres til å svare.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja...kanskje han forveksler unge dagers naivitet med ulogiskhet. Lette bytter er nok mange, men jeg vil påstå at det kommer av mer komplekse psykologiske prosesser, samt hvordan samfunnet og kvinnekulturen er pr. Idag :)

Unge damer skulle det være, ikke unge dagers.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg svarte ikke på spørsmålet; hvordan får du deg kjæreste? Det er da bare å bruke kroppspråket til å flørte litt, med smil og øyenkontakt, så skjønner da de fleste damer at du er interessert. Er dama selvsikker, så slår hun av en prat, og er bølgelengden der så kan det kanskje bli noe mer. Er hun usikker må du ta initiativet til praten. Men det er 1 million single i Norge idag, noe har gått galt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke noe vits å spørre jenter vet du. De har da ingen erfaring med å sjekke opp jenter. De kan svare med utgangspunkt i seg selv, og knapt nok det, da de aldri tar innover seg hvor emosjonelle de er utenfor teori og egne tanker.

Skal du sjekke opp hverdagslig så er det ok å ha en kommentar på lur som er funny nok til at un spontant ler litt, så er det enkelt og greit å bare få nummeret hennes. Drit i komplimenter, drit i å vær søt/alt for høfflig. Uansett er det utseende som avgjør hvor suksessfull du vil være når du har selvtillit nok til å effektivt sjekke opp uten at det blir krampeaktig eller kunstig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

x3 - Kvinnfolk er komplekse dyr.

Funfackt er at de er jævla enkle, alle som en. Det er de samme mekanismene som vekker de forskjellige emosjonene hver eneste gang, på godt og vondt. Noen av dem er selvfølgelig proppfulle av issues eller andre vrangforestillinger som gjør det umulige å snøre inn uten å bruke lengere tid på overbevisning, men det er latterlig enkelt å vekke interessen deres med rett attitude, utstråling og innstilling. Det som gjør kvinnfolk "komplekse" er å forsøke å forstå dem logisk og rasjonelt, istedet for emosjonelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alle kan få seg kjæreste. Det er ikke noe problem for noen å hvis du ikke oppsøker det faller nok noe ned i fanget på deg før eller siden. Man skal absolutt holde seg unna alt som har med andre folk å gjøre for å ikke få seg en kjæreste innen de første 30 årene av ditt liv.

Problemet er vel å finne seg en man liker personligheten og utseende på. En med samme interesser og humor som deg selv.

Det er ikke alltid like lett, men det skjer:)

Anonym poster: 24ac0e62a638194c4b92ca9e2923f40b

• Liker 2
Lenke til kommentar

Utelukker ikke mulighetene for at vi er mer emosjonelle og mindre logiske, men skulle i så fall likt å lese litt seriøst vitenskapelig materiale på det. Noen som vet om noen?

Sånt er sjeldent lov å forske på. Det gies hvertfall ikke offentlig støtte til det.

Lenke til kommentar

Alle kan få seg kjæreste. Det er ikke noe problem for noen å hvis du ikke oppsøker det faller nok noe ned i fanget på deg før eller siden. Man skal absolutt holde seg unna alt som har med andre folk å gjøre for å ikke få seg en kjæreste innen de første 30 årene av ditt liv.

Problemet er vel å finne seg en man liker personligheten og utseende på. En med samme interesser og humor som deg selv.

Det er ikke alltid like lett, men det skjer:)

Anonym poster: 24ac0e62a638194c4b92ca9e2923f40b

i dagens Norge er det vist mange menn som aldri kommer til å få seg kjæreste pga hvordan markedet har blitt.
Lenke til kommentar

Vel....Alfahannene går på rundgang hos damene, og produserer flere kull med barn. Konkurransen er om de yngre damene. Dette gjør at svært mange menn aldri får barn, og de eldre kvinnene blir enslige. Ja, så er vi jo som sagt 1 million single her i landet. Jeg undrer meg i hvertfall over dette. Ikke rar det dukker opp slike merkelige PUA oppskrifter. Er tydeligvis et marked for det, he he

• Liker 2
Lenke til kommentar

Trådtittelen er morsom...

Den får meg til å tenke på en mann som ønsker å reverse-engineere seg til en kjæreste.

Haha! Well put.

Men la oss nå for en gangs skyld prate konkret her. Hva fungerer? Hvordan får man seg kjæreste? Noen typer mennesker har serier med lange forhold. Den ene godbiten erstatter den andre. Hvorfor er det så enkelt og greit for disse, mens det for andre virker totalt umulig? Her kommer et par svar:

* Ikke ha usannsynlige krav.

En del jenter fra Oslo vest snakker om gutter som om de ikke har verdi uten status høy&mørk+sixpack. Jeg vet ikke om det er et nødvendig motsvar eller tendens i kulturen, for vestkantgutter har samme hangen til å søke det perfekte. Det perfekte finnes derimot ikke. Alle har enten for store lår, bollepudding-armer, kviser, dårlig ånde, krokete nese, hengemage, hengepupper, tynt eller uregjerlig hår, etc. Det finnes ikke perfekt!

* Kunsten å bli intim med et nytt menneske.

Det som kjennetegner de vellykkede kjæreste-menneskene er at de er ufattelig dyktige på å skape dype meningsfulle relasjoner. For å klare det må man være trygg på seg selv, by på seg selv, være omsorgsfull og pratsom, og ikke frykte fysisk og mental nærhet. De fleste som er evig single har en særlig frykt for å blottlegge seg selv. Det handler ikke bare om å ta av seg klærne. Man må takle å kle av hjernen og røpe sitt indre liv. De fleste finner det attraktivt når noen er ærlig (og kjærlig).

* Glem regler.

Single mennesker, eller mennesker har vanskelig for å lage dype forhold, er de samme som opererer med idiotiske regelverk og push-pull spill (hard to get). "Ikke ring før etter tre dager" er jo klassikeren. Meningsløs adferd som lager en relasjon med datostempling. Fellesnevneren for alle de jeg kjenner som er flinke på langvarige kjæresteforhold er at de driter en lang marsj i hva andre måtte mene om deres kjærlighetsliv. Det eneste som er av betydning er relasjonen til den det gjelder. Får du god respons på en søt sms etter en date, så kjører du selvsagt på! Får du derimot en kald skulder så bruker du gjerne ikke en eneste kalori på å grave noe mer i den suppa.

* Vær observant - ikke legg listen for høyt (attraktivitet).

Det sier seg selv at du ikke har suksess med en glamourmodell dersom du ikke har vært involvert i søknadsprosessene til Paradise Hotel, eller eier et utested. Og det er greit! Man vinner mye mer i en partner med en spennende hjerne enn et symmetrisk ansikt. Poenget er: Du må akseptere at du ikke kan velge fra øverste hylle dersom du selv ikke blir forfulgt av beilere.

Konklusjon:

Vær realistisk, og bruk språket. Skap en Connection.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Ikke at jeg er noen ekspert på dette området, nei heller langt ifra, men jeg må si meg enig i mye av det som blir sagt her. Ikke tenk så fryktelig mye på at du MÅ få deg kjæreste, ta det avslappet og rolig. Og ikke bry deg noe særlig om tullete "regler". Ta ting slik de er, ikke slik du har hørt de skal være, eller pleier å være. Vi er alle unike på hver vår måte, å sette samlebegreper eller regler på andre kan skape mer problem enn det hjelper. Alle personer liker å bli sett på og behandlet som den man er, ikke etter normer og regler.

Og hvis du vil finne deg en jente for et forhold så snakk med jenter, ha det gøy med dem og vær grei med dem, det skader ikke å være litt "jentevenn" for dem av og til heller. Og vær åpen mot dem, da er det lettere for dem å være åpne tilbake, dette gjelder for alle mennesker. Liker de deg så kan det hende forholdet kommer over deg før du aner det.

Hvis du er for beskjeden, eller bare lei av "tradisjonelle" mter å finne en kjæreste på så er det fullt mulig å bruke internett. Flere og flere finner hverandre via internett nå for tiden, og det trenger ikke nødvendigvis være på dating-sider heller. Jeg traff min kjære på den måten også. Det var bare helt plutselig og tilfeldig, en jente jeg hadde hyggelige samtaler med, prøvde ikke engang å finne kjæreste på det tidspunktet. Viste seg at hun begynte å like meg mer enn litt, og vi hadde mange like interesser og personlighetstrekk, så det sa plutselig bare poff, og vi hadde kastet oss inn i et forhold, og det gikk ganske fort også. Etter det har jeg bare blitt mer og mer kjent med henne, og liker henne tilsvarende mer og mer. Har nå vært i langdistanseforhold med henne i snart 3 år, med planer om å flytte sammen/giftemål, kanskje starte familie så snart det blir en råd for det. :)

Så altså, bare vær grei og liketil, og prøv så godt du kan å være den kjæresten du ønsker å være. Så skal du se at det kommer en som blir sjarmert i senk av deg før eller siden. ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er for all del ingen mal og det er sikkert flere det ikke gjelder, men for meg personlig og noen av mine venninner synes jeg det følgende virker riktig: Som gutt må du ha litt selvtillit og være sikker på deg selv. Jeg har en kompisgjeng (er jente selv) hvor flere av gutta stresser rundt dette med damer og fellesnevneren for de er at de er usikre og det merkes så veldig. Det er skikkelig turn off. Jenter liker gutter som er sikre på seg selv. Du trenger ikke ha skyhøy selvtillig og tro du er verdens beste, for all del - der trår vi over i douchebag territory - men prøv hvertfall. Gi litt faen hva alle andre mener.

Vis at du er interessert, men ikke vær FOR ivrig. Ikke gå en uke eller to uten å ta noe kontakt whatsoever, men ikke spam henne med meldinger/snapchats osv. hver dag heller. Finn balansen. Merk deg hvor mye kontakt HUN tar og spill videre på det, feks.

Det henger vel igjen noen instinkter for urtiden om at vi vil ha sterke menn som kan beskytte oss (se jenters tiltrekning til menn med selvtillit, makt, bad boys osv) men det mer moderne kommer også inn i bildet - du bør kunne være åpen, snakke om følelser, være snill.

Sånn på byen eller i andre sosiale sammenhenger ser jeg ofte hvor painfully obvious det er at noen gutter ikke klarer å lese kroppsspråket til jenter. De fortsetter å harpe på ei som gjør alt annet enn å skrike "jeg er ikke interessert". Hun sitter vekk fra deg, himler nesten med øynene, ser alle andre steder, ser ned i gulvet, er ikke med i samtalen osv. Er hun interessert sitter hun med beina mot deg, holder øyekontakt, finner unnskyldning til å ta på deg, holder samtalen gående, spør spørsmål, smiler..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...