Ukjent_bruker Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hei. For et par år siden fullførte jeg en bachelor-grad i ingeniørfag, data, ved et norsk universitet. Der og da virket drift som et spennende felt, så jeg valgte det. Etter å ha jobbet med dette et par år, angrer jeg fælt at jeg ikke i stedet valgte datateknikk. Jeg vurderer nå å returnere til skolebenken for en 2-årig "Informasjonsteknologi, datateknikk - Master program" ved UiS. Har jeg i det hele tatt rett til å søke på dette studiet? Jeg gikk ikke datateknikk riktig nok, men med unntak av 2 fag hadde jeg nøyaktig samme fagene som den linjen, samt at jeg jo hadde alle felles ingeniørfag som matte, fysikk, kjemi og miljø. Jeg regnet meg også fram til at jeg fullførte med et gjennomsnitt på 3,6 (så gjennomsnitt+, noe mer enn kravet på 3,0). Jeg har som nevnt hatt de fleste fagene som datateknikk, samt at jeg har behold programmering som en hobby etter fullført utdanning, så faglig sett tror jeg ikke at jeg stiller noe verre enn andre. Er det også mulig å kombinere master-studier med full jobb? Jeg har ikke mulighet til å kutte ned på jobben. Eventuelt er det mulig å ta graden over 3 år i stedet for 2? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Interessant. Jeg vurderer å gjøre det samme neste år. Har til nå gått 2 år av en 3-årig bachelor i elektrofag, samtidig med full jobb. Det har gått strålende til nå, men det er jo andre boller på NTNU enn på HiST for å si det slik. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Det går fint, forutsatt at du er meldt på ett studieprogram og klarer å holde minst 50% progresjon. Du må med andre ord klare å gjennomføre på maks fire år. Vær obs på at studieløpet må være godkjent av fakultetet (er litt usikker på detaljene her), så snakk med veileder først som sist. Noen fag kan være greit å ta alene på ett semester om de krever mye tid, mens andre fag krever mindre innsats slik at du kan ta to fag på ett semester. Lenke til kommentar
Ukjent_bruker Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Tusen takk for hjelpen. Dere har vært meget hjelpsomme. Da tror jeg at jeg skal påbegynne master-utdanning til neste år. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Du kan også ta enkeltemne fra studieprogrammet før du begynner og kan legge til studiepoengene idet du starter studieløpet. Da blir du ferdig tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå