Gå til innhold

Nokia Lumia 925

Anbefalte innlegg

I et ukarakteristisk spontant øyeblikk endte jeg opp med å kjøpe 925 i går. Når jeg dro i butikken var planen egentlig bare å se og ta på, men byggkvaliteten og designet overrasket meg stort. Jeg syntes ikke 925 så særlig pen ut på bildene, spesielt kameraet som stikker ut var en turn-off for meg, men den var flott i virkeligheten. Det var også en god og solid følelse av telefonen i hånden som appellerte sterkt til en som har hatt iPhone siden 2007. Når prisen i tillegg var hyggelige 3495 u/ab på Elkjøp, så gikk det som det gikk. Nå har jeg hatt den i omtrent 24 timer, og føler meg storfornøyd med både WP og telefonen generelt. Det er et par små irritasjonsmomenter ved WP, men generelt sett er det herlig forfriskende å bruke noe annet enn iOS etter så mange år. Jeg vil anbefale de som vurderer denne telefonen å dra i butikken og se på den - det hadde alt å si for min avgjørelse ihvertfall. :)

Det samme skjedde her gitt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Etter at min Note3 havarerte måtte jeg finne en rimelig telefon for å erstatte den. Endte opp med en 925. Har nå brukt den en måned, og må si jeg har fått sansen for WP8. Greit operativsystem som flyter svært bra på begrenset hardware (Android hadde aldri funket optimalt på makinvaren til en 925). Men listen over mangler og dårlige løsninger er påtrengende. F.eks:

• Dårlig kalender
  • Kan ikke sette peaktime på email-sync
  • En del populære apper mangler fra offisielle kilder
  • Snarvei/widget for av/på av diverse radioer mangler(WIFI, BT, flymodus osv.)
  • Svakt batteri
  • Grusomt knotete å skulle f.eks dele et bilde fra dropbox

Nå skal jo mange av disse tingene bli rettet i neste oppdatering av WP. Om de får på plass de siste kritiske appene, blir WP endelig en seriøs utfordrer til IOS og android.

Og så var det litt nostalgisk å endelig eie en Nokia igjen :)

Lenke til kommentar

Etter at min Note3 havarerte måtte jeg finne en rimelig telefon for å erstatte den. Endte opp med en 925. Har nå brukt den en måned, og må si jeg har fått sansen for WP8. Greit operativsystem som flyter svært bra på begrenset hardware (Android hadde aldri funket optimalt på makinvaren til en 925). Men listen over mangler og dårlige løsninger er påtrengende. F.eks:

• Dårlig kalender
  • Kan ikke sette peaktime på email-sync
  • En del populære apper mangler fra offisielle kilder
  • Snarvei/widget for av/på av diverse radioer mangler(WIFI, BT, flymodus osv.)
  • Svakt batteri
  • Grusomt knotete å skulle f.eks dele et bilde fra dropbox

Nå skal jo mange av disse tingene bli rettet i neste oppdatering av WP. Om de får på plass de siste kritiske appene, blir WP endelig en seriøs utfordrer til IOS og android.

Og så var det litt nostalgisk å endelig eie en Nokia igjen :)

Om du registrerer deg gratis som utvikler (logger bare inn med Microsoft kontoen din) også laster du ned Prieview for Developers appen på telefonen, godtar det som står inne i den så har du Windows Phone 8.1 rundt 14 april :)

Registrer deg her ved å trykke på "Start New Project": http://appstudio.windowsphone.com

Applikasjon: http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/preview-for-developers/178ac8a1-6519-4a0b-960c-038393741e96

- Kalenderen er bedre i WP8.1

- Om de har endret email syncen vet jeg ikke, det kan jo hende man får den muligheten

- Det kommer applikasjoner hele tiden (ny Spotify på vei blant annet) og forhåpentligvis kommer det også flere offisielle når WP8.1 kommer for fullt. Det finnes gode tredjepartapper som gjør mer eller mindre det samme (og ofte mer) enn hva de offisielle gjør

- Snarveier kommer også i WP8.1, i tillegg til "notification center", hvor man drar ned på samme måte som andre store OS

- Batteriet på Windows telefonene mine er ok. Det kan lønne seg å følge litt med (det blir enklere i WP8.1). Enkelte ganger står unødvendige apper å trekker strøm i bakgrunnen. Disse kan du slå av om du ønsker

- Har du prøvd å bruke Dropbox med appen CloudSix? Anbefales! http://www.windowsphone.com/nb-no/store/app/cloudsix-for-dropbox/4d56ec15-bfaf-49c8-bb0e-522089b67518

Jeg er svært fornøyd med Nokia! Robuste telefoner som holder lenge :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Heisan.
Prøver å hjelpe broren min som har Lumia925 med oppdatering.

Vi får satt i gang nedlasting minst 100 ganger men etter at 10-85% har blitt nedlastet avbrytes nedlastingen og telefonen sier "kunne ikke laste ned oppdatering"

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Heisan.

Prøver å hjelpe broren min som har Lumia925 med oppdatering.

Vi får satt i gang nedlasting minst 100 ganger men etter at 10-85% har blitt nedlastet avbrytes nedlastingen og telefonen sier "kunne ikke laste ned oppdatering"

Noen som kan hjelpe?

Hvor mye ledig lagringsplass er det igjen? Prøv evnt å legge bilder/video over på pc'n for å frigjøre plass.

Oppdatering kan stoppe hvis det er lite ledig.

Lenke til kommentar

hmmm... 8,9GB ledig plass ser jeg, det burde rekke!?

Det skal holde i lange baner.

Prøvd en soft reset?

Trykk og hold volum ned og powerknappp samtidig i ca 10-15 sek.

Prøv oppdatering på nytt etterpå.

Skal si fra hvis jeg kommer over noen annen forklaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...