Gå til innhold

XP17000+ overklokking

milkwood

Anbefalte innlegg

Har bestilt ny maskin nå, men lurer på hvor mye jeg

greit kan overklokke en xp1700+.. skal selvfølgelig prøve når jeg får den men lurer på hva andre har klart.

har:

Cheiftec Scorpio fulltower

Soyo dragon super-duper-hk

amd athlon xp1700+

har ikke valgt vifte enda, men tror jeg lander på Thermaltake CPU-kjøler, "Dragon Orb 3"

Artic Silver goop

ellers 2 store vifter i front av toweret

og 2 i bakkant...

Hvordan innstillinger har dere klart med denne prosessoren? kommer så sant på mye rart. men lurer=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest på tomshardware at de har greid å overklokke en xp1700+ tilsvarende en xp2000+(dvs. 1,67Ghz). Det går rykter at extreme overklokkere har greid å klokke opp enda mer enn det, men om det er til å stole på...? En ting som er sikkert er at du må ha et vanvittig kraftig kjølingssystem for at xp'en ikke skal ble totalt overoppheta. Egne erfaringer med det samme er at det er nok å stri med å holde xp'en på fornuftig temperatur når den er klokket helt vanlig. Skal du prøve å klokke den mer enn noen Mhz bør du skaffe deg et effektivt vannkjølingssystem til noen tusen!

Lenke til kommentar

CopperHO CPU kjøler er utrolig bra. Har den selv, og ligger med ca. 33*C (Idle), ca. 38*C (Full Load)med møkkagoop fra Komplett. Tok av goop, og tempen steg til 40*C. Får Artic Silver i løpet av uka! :grin:

PS: Du får CopperHO på http://www.3dfxcool.no

Abit KG7-Lite

AMD Athlon™ XP 1600+

(Idle: 33*C/Full Load 38*C)

CopperHO CPU Vifte

512MB DDR (m/Active Memory Cooling Kit)

GeForce 2 GTS

Chieftec DX01BD Kabinett

5x80mm Vifter

[ Denne Melding var redigert av: InferniCa på 2002-02-14 13:28 ]

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å klokke XP ganske mye. Kjører selv en 1700+ på 1610mhz for øyeblikket. Driver å tester litt forskjellige kobinasjoner av multiplier/FSB for tiden. Var oppe i 1640 mhz. Maskinen var helt stabil og fin.

Har unlocka og kjører max vcore i bios (bios innstilling = 1.85, MBM viser 1.81).

Bruker kun en Taisol 760 kobber med en Enermax 80mm på 7v (lydløs). Prosessoren holder 38-40 idle og ca 46 full load uansett hvilken hastighet den går på.

Har sett screenshots av WCPUID med XP'er på 2209mhz! med nitrogenkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...