Gå til innhold

Atonement and the key

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DAGENS BILDE:

Det er ikke uten grunn at vi har uttrykket "et bilde kan fortelle mer enn tusen ord", hvor loslitt uttrykket enn er. Med ett eneste blikk på Catos "Atonement and the key" spinner det seg ut en hel historie i hodet til betrakteren. Hvilket forhold hadde personen i bildet til vedkommende som ligger i graven?

Ikke minst tittelen stiller flere spørsmål enn den gir svar. Hva er det personen har gjort?

Om jeg skal peke på noe, er det at bildet kanskje blir litt i overkant symbolladet. Lysstripen som fremhever de tunge skyene og trekker blikket ned mot treet blir veldig dominerende og mater den dystre, sorgtunge stemningen inn med teskje.

Det hadde derfor vært interessant å se Cato eksperimentere med utsnittet og komposisjonen for å se hvordan det påvirker inntrykket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

> Om jeg skal peke på noe, er det at bildet kanskje blir litt i overkant symbolladet.

Ja det får'n si. Bildet har jo mildt sagt en lite troverdig lyssetting. Synd, for utgangspunktet ser ut til å være et bra bilde. Det må gå an å fare litt mer nennsomt frem i PS enn dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

DAGENS BILDE:Det er ikke uten grunn at vi har uttrykket "et bilde kan fortelle mer enn tusen ord", hvor loslitt uttrykket enn er. Med ett eneste blikk på Catos "Atonement and the key" spinner det seg ut en hel historie i hodet til betrakteren. Hvilket forhold hadde personen i bildet til vedkommende som ligger i graven? Ikke minst tittelen stiller flere spørsmål enn den gir svar. Hva er det personen har gjort?Om jeg skal peke på noe, er det at bildet kanskje blir litt i overkant symbolladet. Lysstripen som fremhever de tunge skyene og trekker blikket ned mot treet blir veldig dominerende og mater den dystre, sorgtunge stemningen inn med teskje. Det hadde derfor vært interessant å se Cato eksperimentere med utsnittet og komposisjonen for å se hvordan det påvirker inntrykket.

Wow dette var en hyggelig overaskelse!

Ska dempe det symbollante og se hva jeg kan få ut av det :)

Men tusen takk!

Lenke til kommentar

> Om jeg skal peke på noe, er det at bildet kanskje blir litt i overkant symbolladet. Ja det får'n si. Bildet har jo mildt sagt en lite troverdig lyssetting. Synd, for utgangspunktet ser ut til å være et bra bilde. Det må gå an å fare litt mer nennsomt frem i PS enn dette.

PS sine grenser varierer vel hos de fleste, men jeg skal være enig at hvis vi skal se på det troværdig i bilde så kan vi se litt lenge, men jeg ofrer det realistisk for det symbolske i dette tilfelle og så får jeg heller se hvor jeg farer henn neste gang :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...