daahl Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 hm....har kommet over enda et problem når jeg skal få opp ftp min. Dette går ut på at jeg skal sette opp NAT instillinger eller noe. dette har jeg dårlig peiling på.. Her er vært fall et bilde av NAT konfigurasjons skjermen Bilde av skjermen Håper det er noen som gidder å forklare meg dette vist ikke så kommer det til å ta. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Argh, først og fremst kunne du lagt ut bildet som .jpg ellerno... Sliter med modem for å få sett det! :-? Det du må gjøre på 1. der er å skrive inn din faste IP fra din internettleverandør. Deretter skriver du inn hvilke IP'er du vil dele ut ¨på det lokale nettverket (192.168.2.2 - 192.168.2.20 f.eks.). Det SMC-ruteren gjør er å skjule dine interne IP'er fra verden utenom, slik at uansett hvor mange PC-er du har innenfor ruteren, så ser det ut som om det er kun 1 PC ute på Internet (NAT - Network Address Translation) Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 ja skal mekke det nå Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Her er bilde i jpg format Bilde i JPG Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 vis man ikke har fått noen fast ip da ? hva gjør man da...min bytter i hvertfall hele tiden den... :-? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Vil tro at ruteren din kan fikse det også. Hvilken internettleverandør har du? Har du ADSL? Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har telenor og har 704/128 mbit linje med 1gb sperre (argh ) har en smc barricade ruter : SMC7008ABR Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har du sett gjennom menyene om det er mulig å sette opp PPPoE(som Telenor benytter på sin ADSL-løsning)? Edit: Eh, kom til å tenke på en ting: Er du knyttet til Internet gjennom ruteren nå? Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har ikke sett igjenom menyene for de løsningen og jeg egentlig ikke heller hvor jeg finner dem :-? Veit du ? Foresten jeg er koblet til internett gjenom rutern min nå ja Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har ingen erfaring med denne rutern, men som du sa helt til å begynne med så sliter du med å få opp FTP ikke sant? Da er du nødt til å konfigurere ruteren til å slippe inn forepørsler på port 20/21 til den PC-en på innsiden som har FTP stående oppe. Dette bør stå i manualen til ruteren, hvis ikke så kan du sjekke www.smc.com og søk etter informasjon om din ruter (bør ligge dokumenter som beskriver diverse oppsett som kan gjøres med ruteren der). Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 ok..kan jeg få bestilt fast ip hos telenor. Lurte lissom for da kunne jeg vel gjøre det ? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Du kan nok bestille fast IP hos Telenor, men det koster en del ekstra (vet ikke hvor mye). Du kan vurdere en dynamisk DNS-tjeneste (som det ser ut som ruteren støtter i menyen DDNS), som gjør at du får et navn på internet (f.eks. ballhorse.dyndns.com). Du installerer da et program på din PC som sørger for å oppdatere seg når du skifter IP. Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 HAr du en side som levere sånne adresser eller ? Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 For meg ser det ut som om du IKKE skal gjøre noe på NAT-menyen, men at du heller skal bruke "Virtual Server" menyen til å sette opp at port 20/21 skal forwardes til din interne ip. Har ikke SMC selv, men det ser helt feil ut å bruke de opsjonene som er på NAT-menyen. Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Hm...kansje det kansje, men jeg kan ikke dette heller jeg. Så det kunne vært fint om du kunne hjelpe meg litt. Laster opp et bilde til ftp min igjen Bilde Føler at jeg maser litt nå Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Her er en liste (langt ned på siden). Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 virtual server bildet fungerte ikke Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Nå burde bilde funke bilde som burde funke Lenke til kommentar
HawP Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Funket dårlig det bildet også... Har ingen erfaring med SMC routere, men du skal nok bruke Virtual Server. Hvis ikke SMC har laget sin helt spesielle definisjon av virtual server, så er det en måte å sette opp en server bak en "access sharing router" (dvs. router som deler internett). Du definerer en port (evt. port range) og hvilken intern ip den skal til. Du kan derfor bare ha en ftp server tilgjengelig utenfra på standard port (21) bak en slik router. Lenke til kommentar
daahl Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 har mekke det nå. :-) takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå