Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Langvarig Kvalme!

DenUkjente

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har slitt veldig lenge med kvalme nå, det hele startet i november i en forbindelse med en lang influensa (den kom da jeg ble kvitt influensaen) og har hatt det siden, jeg er kvalm fra jeg står opp om morningen, til jeg legger meg, har prøvd å kutte ut forskjellige matvarer osv uten hell. Jeg har tatt blodprøver/avføringsprøver samt gastroskopi. Jeg avventer svar på om det kan være cøliaki jeg har.

Var hos legen i dag, og siden jeg har vekslende avføring samt mye luft/rumling i magen, lurte han på om det kunne være irritabel tarm. Er det noen som har noe erfaring med dette, hva man gjør for å i det hele tatt minske plagene?

Jeg har også prøvd Afipran uten noe særlig forbedring...

Jeg begynner å bli utrolig lei dette, da det går svært mye utover livskvaliteten min og humøret. Jeg har ikke motivasjon til noenting lenger og føler meg på kanten til å gi opp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å holde ut dette,det tar faktisk ofte lang tid å diagnostikere hva som egentlig feiler folk,er bare på TV-show det går lynraskt å finne ut hva som er galt.

Er det irritabel tarm så finnes det mye god info på LMF sine sider,og de har ett eget forum der man kan spørre andre med det samme.

http://www.lmfnorge....essykdommer/ibs

http://www.csbkunder.com/

Sykdom er uansett individuelt,men jeg vet at det finnes informasjonsbrosjyrer på sykehus der det står litt om kosthold ved for eks. IBS.

Uansett så må du jo få svar hos legen på hva det kan være,og jeg regner med at de også vil ta en skanning av hjernen for å se om det sitter der(kvalme kan komme pga. av at noe er galt med hjernen også) .

Endret av sykkeliten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irritabel tarm høres for meg rart ut.

Kjønn? Alder? Andre sykdommer? Tar du noen medisiner? Kosttilskudd eller lignende?

Sover du bra? Har du mye energi?

Er du ofte svimmel?

Ser du "stjerner" eller hvite prikker?

Opplever du forvirring?

Har legen tenkt på at det kan være f.eks nevrokjemisk? Eller har han snakket om gastroskopi?

Lenke til kommentar

Irritabel tarm høres for meg rart ut.

Kjønn? Alder? Andre sykdommer? Tar du noen medisiner? Kosttilskudd eller lignende?

Sover du bra? Har du mye energi?

Er du ofte svimmel?

Ser du "stjerner" eller hvite prikker?

Opplever du forvirring?

Har legen tenkt på at det kan være f.eks nevrokjemisk? Eller har han snakket om gastroskopi?

Jeg er en gutt på 20 år, har ingen sykdommer og tar heller ingenting for øyeblikket (kun afipran har jeg tatt tidligere, ingenting annet)

Jeg sover bra, men har lite energi men føler dette er pga kvalmen, jeg føler at jeg ikke orket noenting når jeg må gå rundt med dette hele tiden, jeg er ikke noe svimmel, men kan av og til få merkelige prikker hvis jeg f.eks snur hodet fort.

Glemte og legge til at jeg har tatt gastroskopi, uten noen funn.

Endret av DenUkjente
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...