Gå til innhold

Dette er nytt i Photoshop CC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for link! Men nei, det fungerte ikke.

Det var jo merkelig. Kan det være at CC medlemskapet lager en hindring? > se notatet nederst i linken jeg postet.

 

Her er en video som forklarer hvordan man skal gå frem for å forandre default language ved å rename en fil i support files fra .dat til .bak som på rsponsen ser ut til å virke. Samme fremgangsmåte for Mac (video i linken)

 

Jeg vender meg nok til det, men det er litt uvant å se ord som "flekkfjerningsverktøy" i stedet for "content aware". ;)

Det er ingen grunn til at du skal vende deg til det. Ikke noe i medlemskap kontrakten som tvinger deg til å bruke en språkversjon du ikke liker.

 

Funker ikke det over ville jeg henvendt meg til Adobe Norge for en løsning.

 

Du kan også hvis du gidder, laste ned en Trial versjon fra Adobe.US (pass på at du ikke blir re-dirigert til den Norske).

Av-installere versjonen du har og re-installer den nye Trail versjonen med ditt eget passord og være påpasselig med å sette English som Default Language under installasjonen. (bruk; advanced installation).

 

Dette var noe jeg måtte gjøre en gang med et CS produkt som jeg hadde lastet fra Adobe Norge og ikke fikk forandret språk.

Lenke til kommentar

Thank you! Jeg skal se på dette, og så får jeg eventuelt kontakte Adobe. Det er som du sier ikke noe jeg burde trenge å vende meg til.

 

Den gang jeg bestilte CS5 husker jeg at jeg valgte språk før nedlasting, men denne gang fikk jeg (så vidt jeg så) ingen valg av denne typen.

Lenke til kommentar

Jeg takket ja til tilbudet på 100 kroner/måneden, og lastet derfor ned CS6, men jeg fikk ikke muligheten til å velge engelsk CS, så nå sitter jeg her med norsk photoshop. Det er ikke spesielt praktisk når man er vant til fototekniske ord på engelsk. Sikkert bare en vanesak, men likevel.

 

Er det ikke mulig å bruke den engelske varianten i Norge?

 

 

Takket også ja og begyndte nedlastningen og CS6 , vil en da automatisk få den nye utgaven (cc) når den kommer eller ?

Lenke til kommentar

 

Nope, det fungerte ikke.

 

Men det over løser ikke dette problemet:

 

This issue occurs if you purchased the English language-only membership, but the Adobe Application Manager is set to a different language.

 

 

When installed, the Adobe Application Manager sets the language to the default for the operating system. If your default is German, then the Adobe Application Manager sets the language for German for your Creative Cloud applications.

 

Det ser ut som om Adobe forventer at alle vil ha CS på sitt morsmål.

 

Edit: Ser jeg har svart på denne før. Fikk den plutselig som ulest "ny melding". Så da har jeg vel svart dobbelt opp.

 

Takket også ja og begyndte nedlastningen og CS6 , vil en da automatisk få den nye utgaven (cc) når den kommer eller ?

 

Jeg forstår det sånn. Jeg trodde ikke jeg skulle få CS6 da jeg bestilte, men at jeg først ville få den nye når den kommer. Jeg trodde jeg kjøpte en forhåndsbestilling.

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Nope, det fungerte ikke.

 

Men det over løser ikke dette problemet:

 

 

 

Det ser ut som om Adobe forventer at alle vil ha CS på sitt morsmål.

 

Edit: Ser jeg har svart på denne før. Fikk den plutselig som ulest "ny melding". Så da har jeg vel svart dobbelt opp.

 

 

 

Jeg forstår det sånn. Jeg trodde ikke jeg skulle få CS6 da jeg bestilte, men at jeg først ville få den nye når den kommer. Jeg trodde jeg kjøpte en forhåndsbestilling.

 

Ja jeg trodde også jeg kjøpte en forhåndsbestilling , må vel sjekke det opp , har jo 30 dagers angrerett .

Lenke til kommentar

CC fungerer nå, men CC inneholder kun CS6 versjoner enn så lenge, og naturligvis tar de betalt fra dag 1! Burde ikke komme som noen overraskelse.

Enig, CS6 har jo vært en del av CC et års tid nå og man får jo den til en hver tid siste versjonen.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Skeptisk til cloud-løsninger. Håper noen spytter inn en del millioner i å lage en photoshop-killer snart, det at Adobe har holdt på monopolet så lenge er respektabelt, men det begynner å bli en del strå på kamelryggen.Substance designer er et node-basert tekstureringsprogram for 3d-modeller. Fremdeles veldig tidlig i utviklinga og ikke minst veldig "indie", men absolutt inne på noe.

 

Adobe monopol ? Vet du hva ordet monopol betyr egentlig ?

 

Ingen som nekter eller stopper noen å lage ett program som rævkjører Photoshop. Til og med du kan jo skaffe noen hundre utviklere og kjøre på !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre hjelper det ikke hvor mye "magi" Photoshop lanserer, dersom man ikke kan ha permanente lisenser som varer i ubegrenset tid.

 

Cloud-løsninger innebærer at når du ikke har betalt leien din slutter programmet å virke. Dette kunne brukerne ha unngått, dersom de hadde sagt utvetydig nei til produktaktiveringen da den ble introdusert. Men Adobe fikk ingen proteststorm, og dermed lærte de at de kunne bare gå videre. Nå er leieordningen for programvare påtvunget brukerne, og neste skritt er programvare som ikke lenger ligger lokalt på den enkelte datamaskin. Da er brukerkontrollen historie.

 

Hva skal egentlig til, for at vi alle skal se fordelen ved å ha lokalt lagrede, kopiérbare programversjoner som kan sikkerhetskopieres og migreres til nye medier ved behov, og som kan installeres og brukes ubegrenset på kompatibel maskinvare?

 

Dette har ingenting med vaner å gjøre, det handler om hvem som skal kontrollere programvaren og dermed hele datamaskinen - programvareselskapet eller brukeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...