oscrue10 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Alle tekst virker mindre enn det var i Vista, med samme skjerm, men problemet er størst i Skype. Der er skriftstørrelsen altfor liten og jeg vet ikke engang hvordan jeg gjør str større. Nettsidene er også klemt inn mot midten, bruker Chrome. Hva kan jeg gjøre for å rette på disse tingene? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Har du satt samme oppløsning på skjermen og installert skjermkortdrivere? Endret 13. mai 2013 av Untouchab1e 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Prøv : Desktop : Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Skjerm , pass på at skriftstørrelsen her er riktig. Sjekk også nedenfor der det står bare endre tekststørrelsen at den står på minst 11. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Har du satt samme oppløsning på skjermen og installert skjermkortdrivere? Har ikke gjort noen endringer på skjermen. Skjermkortdrivere? Prøv : Desktop : Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Skjerm , pass på at skriftstørrelsen her er riktig. Sjekk også nedenfor der det står bare endre tekststørrelsen at den står på minst 11. Er vel ingen av disse som påvirker skriftstørrelsen i Skype? Får bare opp tittellinjer, menyer, meldingsbokser, palettitler, ikoner og verktøytips. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Har ikke gjort noen endringer på skjermen. Skjermkortdrivere? Ja, du burde laste ned de nyeste driverne til skjermkortet ditt... Mest sannsynlig har du enten et Nvidia-kort eller et AMD/ATi-kort. Endret 14. mai 2013 av Untouchab1e 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Ja, du burde laste ned de nyeste driverne til skjermkortet ditt... Mest sannsynlig har du enten et Nvidia-kort eller et AMD/ATi-kort. Bestilte byggedata uten skjermkort, men fikk beskjed om at ASUS F2A85-M som jeg bestilte inneholder en grafikkdel. Hvordan finner jeg riktig drivere? Er ikke så veldig lysten på å google og håpe at det jeg finner faktisk er riktig. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Bestilte byggedata uten skjermkort, men fikk beskjed om at ASUS F2A85-M som jeg bestilte inneholder en grafikkdel. Hvordan finner jeg riktig drivere? Er ikke så veldig lysten på å google og håpe at det jeg finner faktisk er riktig. Da har du nok et integrert skjermkort ja, sikkert intel. Men det er bare å gå på support-siden til Hovedkortet, så er det nok link til grafikkdriveren der 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Da har du nok et integrert skjermkort ja, sikkert intel. Men det er bare å gå på support-siden til Hovedkortet, så er det nok link til grafikkdriveren der Jeg fant dette på Asus' sider, hva skal jeg velge? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg fant dette på Asus' sider, hva skal jeg velge? VGA 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 VGA http://www.asus.com/Motherboards/F2A85M/#support_Download_36 Hva skal jeg velge her? Begynner å bli komisk nå. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Uten å kjenne deg i det hele tatt gjetter jeg helt vilt på at du ønsker å installere den nyeste driveren av de tre tilgjengelige versjonene. 1 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 http://www.asus.com/...ort_Download_36 Hva skal jeg velge her? Begynner å bli komisk nå. Den på toppen er nok fin. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Den på toppen er flunkende ny, 10. mai, ser faktisk ut til å være nyere enn det jeg får opp direkte fra AMD, 12.105.0.0 vs 12.104 (fra april). Det finnes også beta-drivere fra AMD som er versjon 13.noe. Endret 15. mai 2013 av tommyb 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Tusen takk for svarene så langt. Ferdig lastet ned, men what to do? Prøvde meg på setup'en og fikk opp denne meldingen. Vil teste ut minst mulig, derfor jeg spør før jeg gjør noe. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Tusen takk for svarene så langt. Ferdig lastet ned, men what to do? Prøvde meg på setup'en og fikk opp denne meldingen. Vil teste ut minst mulig, derfor jeg spør før jeg gjør noe. Pakk ut alle... 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 Pakk ut alle... Jeg aner et snev av oppgitthet Men nå som jeg har pakket ut og installert, hva er neste steg? Skriften i Skype er fortsatt altfor liten og jeg merker ingen forskjell i nettleseren heller. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg aner et snev av oppgitthet Men nå som jeg har pakket ut og installert, hva er neste steg? Skriften i Skype er fortsatt altfor liten og jeg merker ingen forskjell i nettleseren heller. Haha, er det så synlig? Etter du har installert kreves vel en reboot Hvis skriften fortsatt er "for liten" kan du kanskje ta et screenshot og vise oss? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 Haha, er det så synlig? Etter du har installert kreves vel en reboot Hvis skriften fortsatt er "for liten" kan du kanskje ta et screenshot og vise oss? Hadde reboot'a. Teksten er lesbar, men var større på den forrige dataen hvor jeg hadde Vista. Tekstfeltet som jeg skriver i var heller ikke så lite som nå. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Hadde reboot'a. Teksten er lesbar, men var større på den forrige dataen hvor jeg hadde Vista. Tekstfeltet som jeg skriver i var heller ikke så lite som nå. Den er jo mer en lesbar, her i hvert fall.. Du kan jo prøve å endre tekststørrelsen http://windows.micro...-larger-smaller Som beskrevet i linken. Hvis det ikke var foreslått før. Endret 16. mai 2013 av Lunalotic Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hadde reboot'a. Teksten er lesbar, men var større på den forrige dataen hvor jeg hadde Vista. Tekstfeltet som jeg skriver i var heller ikke så lite som nå. Må innrømme at det ser helt fint ut fra min side. Hvis dette bare gjelder Skype kan det hende at Skype nylig er oppdatert med mindre fonts? Selv bruker jeg ikke Skype så kan ikke bekrefte/avkrefte dette. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå