AndyNor Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Nå har jeg et Geforce2 Ultra kort med 64MB vram, og jeg tenkte å kjøpe et som er raskere, men vet ikke helt hva som "har noe for seg". Altså, pc'en er en AMD XP1800 med 512MB sdram (133mhz) som er koblet til en skjerm som ikke er pen å se på over 1024*768.. (mye flimmer) har lest http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=144220 men som det står: "Ha alltid en jevn maskin, ikke tro at du får supre resultater med Radeon 9800,128 mb RAM og en 1Ghz CPU". Og jeg vet ikke hvor mye pc'en min vil kunne klare å "mate" kortet med data. Tenkte ikke å bruke så mye på kortet (altså, ikke high-end), i og med at jeg er i millitæret, og har pc'en hjemme.. bruker den bare på lan i langperm'er, og ellers når jeg er hjemme.. så, er det noen som har et godt (directx9 kort) forslag? Noe som vil øke ytelsen betraktlig Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Med det system du har så vil et Radeon 9600 Pro være et bedre valg Radeon 9800 vil bare være overkill i ditt system. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 ati 9600 pro vil øke ytelsen på pc din .. tror nok det er mye kort får pengene og støtte får direct x9 i hardwaren. og det beste av alt koster ikke så mye ca 1500-2000,- Lenke til kommentar
audunr Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Radeon 9600 Pro-baserte kort får du til 1.400-1.600 kroner nå. Mange vil nok kanskje anbefale deg et slikt et. Personlig har jeg dette: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=39685 Her er det jeg har klart å finne ut angående de mange versjonene av Sapphire Radeon 9600 Pro. Fireblade: Høyere klokket minne Ultimate edition: Stille og bedre kjøleløsning VIVO: Videoinngang EDIT: To (2) stykker anbefalte Radeon 9600 Pro mens jeg skrev innlegget. MVH Audun Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 9500pro er bedre enn 9600pro om du finner det, se også på prisene og spesielt PÅ lydnivået på kortene, tror ikke det ville lønne seg å gå over radeon 9700 men finnes noe som heter nvidia også vettu http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...0714/index.html ta en titt her Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har du råd til ett 9800 pro så gå for det. den ene maskina mi har 384mb sdram, 1ghz t-bird,radeon 9500, gir ca 10500 i 3dmark 01 prøvde den med kameraten min sitt 9800 pro og fikk da 13500 3dmarks, noe som må sies å være enormt bra med tanke på den gamle prosessoren og sdram'n så prossesoren din mater alltids unna, og greit å investere i ett heftig skjermkort nå, så kan du slippe å oppgradere resten av maskina på en stund. Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Takker for raske svar! audunr: er støyen på det kortet du nevnte høy? egentlig tror jeg ikke støy har noe å si, fordi pc'en min bråker noe sykt uansett. Tv-ut er neppe nødvendlig, men ikke dumt, så med mindre det kommer noen innvendinger, så kjøper jeg et slikt et. Admin'c: Jeg leste også http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...0714/index.html nå, mens jeg skrev innlegget, problemet er bare at de bruker ddr333 ram, og en xp2700. Det gir ikke helt sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 TettSpaden: joda, du har et poeng, men om 10 måneder vil det nok ha kommet 3D-kort som ler av ytelsen på dagens kort.. så, det har ikke noe for seg å betale mye for et kort nå, som bare skal brukes litt i ny og ne. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Takker for raske svar! audunr: er støyen på det kortet du nevnte høy? egentlig tror jeg ikke støy har noe å si, fordi pc'en min bråker noe sykt uansett. Tv-ut er neppe nødvendlig, men ikke dumt, så med mindre det kommer noen innvendinger, så kjøper jeg et slikt et. Admin'c: Jeg leste også http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...0714/index.html nå, mens jeg skrev innlegget, problemet er bare at de bruker ddr333 ram, og en xp2700. Det gir ikke helt sammenligningsgrunnlag. sammenligningsgrunnlag...hovedsaken er jo at du ser ytelsefårskjell mellom kortene ,selv om det er annet oppsett en ditt. det kommer jo nye kort ut hele tiden,så hvis man venter blir man uten ytelse i doom 3 og hl 2 og di andre direct x9 spillene. om 10 mnd har jo mange byttet kort og nye spill er kommet som krever enda mere ytelse.. :wink: Lenke til kommentar
audunr Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Mange skjermkort har TV-ut i dag. Så jeg tror ikke du har så mye å hente på å finne et Radeon 9600 Pro uten. Om det i det hele tatt finnes. Støyen er helt OK. Kortet jeg har er forøvrig blitt hundre kroner billigere i løpet av dagen. Koster 1542 nå. Har du en Datakjeden-butikk (butikkutgaven av Komplett) i nærheten så blir det omtrent like dyrt å kjøpe det i butikken som å bestille via nettet. MVH Audun Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 sammenligningsgrunnlag...hovedsaken er jo at du ser ytelsefårskjell mellom kortene ,selv om det er annet oppsett en ditt.det kommer jo nye kort ut hele tiden,så hvis man venter blir man uten ytelse i doom 3 og hl 2 og di andre direct x9 spillene. om 10 mnd har jo mange byttet kort og nye spill er kommet som krever enda mere ytelse.. :wink: I know Men det er et faktum at prosessor/minne kombinasjonen setter stoppe for 3dkort http://www.tomshardware.com/graphic/200301...acharts-04.html Poenget var at jeg ikke skal oppgradere pc'en for "HL2 på maks" nå Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Nå er nå tomshardware riiiiimelig nVidia-Biased, så at de velger et 5600 som sitt editors choice kom knapt som en overraskelse. Kjøp 9600PRO! Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 audunr: beklager, var "vi" jeg tenkte på, video inn. VIVO = video inn video out. Blir ikke lett å finne kort uten video ut, nei... Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Jeg endte opp med et FX5800 kort.. merkelignok. (skrev mail og spurte om det gikk ann å bytte ordren om til 5900).. men hvor mye strøm krever slike kort? Har et Aopen Aqua kabinett med 250W PSU. (en 80GB harddisk og en på 160GB, XP1800, dvd-rom) Enda en harddisk på 160GB er på vei.. vil psu'en min takle dette, eller bør jeg ha meg et kabinett med mer kraft? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå