Gå til innhold

Bestem hva Gamer.no skal skrive mer om

401 stemmer

1. 1. Hva synes du Gamer.no skal skrive mer av?

• Intervjuer med folk på gata/lesere/forumbrukere
      56
    • Gjesteskribenter/kommentatorer med utradisjonell spillbakgrunn
      78
    • Uformelle spilldagbøker
      75
    • Nostalgiske tilbakeblikk
      116
    • Musikken i spill
      99
    • E-sport (inkludert turneringer, resultater, rekorder, streams, historier osv.)
      151
    • Bedre søkefunkjon og filtreringsmulighet
      52
    • Guider (hvordan bli en bedre spiller, hvordan ta opp video, installere modifikasjoner osv.)
      142
    • Mer faktainfo om spillet i anmeldelser (DRM, spillmoduser, offline/online osv.)
      163
    • Artikker om maskinvare og spilltilbehør
      97
    • Smale spill og obskure ting
      110
    • Artikler om trender i spill og spillutvikling
      129
    • Saker som retter seg mot foreldre og ungdom
      27
    • Internt bransjestoff
      50
    • To karakterer i anmeldelser: En for flerspiller, en for enspiller
      187
    • Artikler om simulatorspill
      65
    • De tekniske aspektene ved spillutvikling
      83
    • Kickstarter-prosjekter
      121
    • Den norske spillbransjen
      120
    • Modifikasjoner til spill
      129
    • Indiespill
      132
    • Kommentarer, analyser og refleksjoner
      124
    • Lister over toppspill innen ulike sjangre
      89
    • Videoanmeldelser
      139
    • «Let's Play»-aktige videoer
      83
    • Under huden-stoff om spillutviklere og spillutvikling
      111
    • Mer om samarbeidsopplevelsen i spill
      76

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med Jeff Gerstmann fra Giant Bomb. Fremtiden for dekning av spill ligger i videoformatet. Entusiastiske og karismatiske mennesker som takler å være foran kamera bør i min mening være førsteprioritet for en hver spillnettside.

Med andre ord er videoinnhold med redaksjonen noe jeg ønsker å se mer av.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Jeff Gerstmann fra Giant Bomb. Fremtiden for dekning av spill ligger i videoformatet. Entusiastiske og karismatiske mennesker som takler å være foran kamera bør i min mening være førsteprioritet for en hver spillnettside.

Med andre ord er videoinnhold med redaksjonen noe jeg ønsker å se mer av.

Det tror jeg stemmer. Hadde jeg tenkt på gamer.no's fremtid og ikke bare mine egne preferanser ville jeg ha anbefalt å begynne omveltningen fra tekstartikler til videoartikler omgående. Det er nok en krevende og langvarig prosess om det skal gjøres ordentlig.

Lenke til kommentar

Å bli gjort bevist på kule modifikasjoner som dayz, haunted house 2 osv er konge. Ikke alltid like lett å finne alt som er kult. Og selv om noe ikke er stort så er det ikke dermed sagt det ikke er flott.

La gamers no være ett sted jeg kan komme til for å finne nye spillopplevelser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn generelt vil jeg si; mer av alt som ikke alle andre spillmedier skriver om. Hvor mange hundretalls anmeldelser av den nyeste AAA-tittelen trenger vi egentlig? Tør i stedet å være annerledes; sett deres egen dagsorden basert på hva dere som erfarne gamere mener er viktig; sett søkelyset på gode spill som dere mener ikke får den oppmerksomheten de fortjener og skriv om aspekter av spill og spillbransjen som ikke er umiddelbart åpenbare; vis integritet i møtet med enorme markedsføringskampanjer og kommersielle gimmicks.

Ja, jeg tror på han her: :xmas:

Lenke til kommentar

Det tror jeg stemmer. Hadde jeg tenkt på gamer.no's fremtid og ikke bare mine egne preferanser ville jeg ha anbefalt å begynne omveltningen fra tekstartikler til videoartikler omgående. Det er nok en krevende og langvarig prosess om det skal gjøres ordentlig.

Litt video hadde vært topp. Men Gamer må for all del begynne i riktig ende. Ansett/bruk folk som egner seg på videoformatet først, så begynn produksjonen.

Ellers ender det opp med halflaue resultater som tidligere Spillverkets videoer.

Lenke til kommentar

Videoanmeldelser har den åpenbare fordelen at anmelderen simultant med selve anmdelsen kan demonstrere alle aspekter ved spillet som roses eller rises. Påstanden "spillet har altfor mange bugs" kan lett bevises ved å ha videomateriale som viser bugsene samtidig. Det gjør det hele mer seriøst etter min mening. Men det forutsettes at man har anmeldere som trives med formatet; eventuelt kan man ha en anmelder som skriver og en som presenterer, hvis man ikke finner noen som er gode på begge deler.

Lenke til kommentar

Å bli gjort bevist på kule modifikasjoner som dayz, haunted house 2 osv er konge. Ikke alltid like lett å finne alt som er kult. Og selv om noe ikke er stort så er det ikke dermed sagt det ikke er flott.

La gamers no være ett sted jeg kan komme til for å finne nye spillopplevelser.

Samt guider for å eventuelt installere disse, om det er tricky. :)

Lenke til kommentar

Ikke at jeg er uenig, men da måtte de jo ansatt noen med kompetanse ;)

Det kunne jo vært noe så enkelt som intervjuer da med folk som har kompetanse, eller med folk innenfor bransjen som kan endel om det, samt fremtiden til hva en kan forvente f.eks.

Er ikke dette uansett mer innenfor Hardware's felt?

Nei, jeg syns da ikke det. Hardware handler om nettopp hardware. Spillteknologi kan handle om så mangt, og uansett hvor du peker nesa innenfor emnet så vil det uansett handle om spill, og måter spill blir laget/produsert samt hva de i bransjen gjør for å føre mediet videre.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Litt video hadde vært topp. Men Gamer må for all del begynne i riktig ende. Ansett/bruk folk som egner seg på videoformatet først, så begynn produksjonen.

Ellers ender det opp med halflaue resultater som tidligere Spillverkets videoer.

Selvsagt. Det er derfor jeg skrev at det kom til å bli en krevende og langvarig prosess.

Lenke til kommentar

Må være mange som har usedvanlig god tid hvis man kan sette seg ned og se på evig lange videoanmeldelser hele tiden.

Personlig håper jeg gamer.no styrer langt unna dette, og kommer helt sikkert til å finne en annen nettside dersom video blir hovedformatet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må være mange som har usedvanlig god tid hvis man kan sette seg ned og se på evig lange videoanmeldelser hele tiden.

Personlig håper jeg gamer.no styrer langt unna dette, og kommer helt sikkert til å finne en annen nettside dersom video blir hovedformatet.

Tar vel ikke lengre tid å se enn videoanmeldelse enn å lese en?

Men jeg er litt enig, jeg håper også de styrer unna dette. Rett og slett fordi det opptar veldig mye tid, og kan gå utover mengden (Som allerede er ganske liten) innhold hos gamer.no. Det finnes alle mange sider som er godt etablerte innenfor video-omtaler, og jeg tror ikke gamer.no kan matche deres kvalitet uansett.

Lenke til kommentar

Tar vel ikke lengre tid å se enn videoanmeldelse enn å lese en?

Med mindre det er snakk om Zero Punctuation tar det helt klart mer tid å se en videoanmeldelse enn å lese en anmeldelse, hvis du mener det motsatte har du enten lesevansker eller leser nesten aldri.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Med mindre det er snakk om Zero Punctuation tar det helt klart mer tid å se en videoanmeldelse enn å lese en anmeldelse, hvis du mener det motsatte har du enten lesevansker eller leser nesten aldri.

En videoanmeldelse fra f.eks Gametrailers varer vel rundt 6 minutter. Normallesehastighet er rundt 250 ord per minutt, og en anmeldelse på 2 sider må vel være rundt 2000 ord, så 8 minutter vil en normal person bruke på å lese denne.

Men selvfølgelig er alle små menn på Internett superhelter, og leser 2000 ord på 30 sekunder. Men ikke alle er som deg vettu arni90, måtte vi bare alle streve for å oppnå ditt nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...