Sprokket Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hei! Har satt opp PPTP VPN på en linuxboks hjemme. å fulgt følgende guide. https://help.ubuntu.com/community/PPTPServer Kan fint koble til fra innsiden, men når jeg prøver å koble til fra utsiden oppstår det problemer. Har selvfølgelig forwardet 1723 som er standard pptp port, uten hell. Har også prøvd å sette maskinen i DMZ. Men fortsatt ingen adgang. Nevnes noen steder at en skal forwade GRE-47 som er en protokoll. Noen som vet hvordan dette kan gjøres? har forøvrig en eldre modell av dlink dir-615. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg vet at det ikke er svaret du er ute etter, men jeg vil anbefale på det sterkeste å benytte deg av OpenVPN istedet. Økt sikkerhet er bare en av mange fordeler. Det enkleste er faktisk å bare installerte OpenWRT på WLAN-ruteren din og kjøre OpenVPN på den. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Har vurdert dd wrt, men ruter skal byttes ut før høsten, å ja har lekt meg med openvpn, men da blir det vpnklient #3 jeg må inn med på maskina, så hadde vært kjekt å kunne bruke en klient som er bygd inn. Har forøvrig ikke mulighet til å ta i bruk en server som tar i bruk de to andre vpnklientene, da disse er kun for lisensierte løsninger noe jeg ikke er interessert i. Skrev forøvrig en liten guide på OpenVPN en gang i tiden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1315016&st=0&gopid=17188521entry17188521 Men siden jeg ikke har satt opp pptp før så er jo det en liten utfordring i seg selv Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Fant frem en litt nyere modell av dlink dir 600 b2, som nå er blitt flashet med dd wrt. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Har fått pptp til å funke med dd-wrt nå, men da uten kryptering. DD-WRT støtter MPPE encription. Noen som har noen gode råd for å få dette til å fungere på windowsmaskiner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå