Idrett2 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg har fått og skrevet under på en lærlingkontrakt som sier at jeg har jobben så lenge man "består samtlige eksamener på VG2". Har da bedriften rett til å "sparke" meg fra kontrakten om jeg foreksempel får en 4 på eksamen, og ikke 5? Har 5 i snitt fra før, og det er tross alt i en oljebedrift, som er vandt med høye karakterer. Lenke til kommentar
Greasy Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Ikke bestått vil si karakter 1. Karakter 2 og høyere er bestått. Hadde samme i min kontrakt, samme bransje.. sikkert samme firma også. Består du ikke eksamen består du heller ikke vg2, noe som er krav for neste år i læretid og mulighet til å gå opp til en fagprøve. Lenke til kommentar
Idrett2 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Ja, dette har jeg forstått. Det jeg lurer på om er om firmaet kan si seg missfornøyd med eks. Kar 2,3 eller 4? Har de rett til å "sparke" deg, så lenge du får over 1 og består ? Endret 13. mai 2013 av Idrett2 Lenke til kommentar
alfred2244 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Dersom kontrakten er lagd slik som du beskriver den, er bestått bestått. Altså karakter 2 eller bedre, ferdig med det. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 "Bestått" i sammenhengen karakterer har en klar betydning, slik at hvis firmaet legger noe annet i ordet "bestått" enn "2 eller bedre" måtte de ha tatt det inn i kontrakten. Når de ikke har gjort det går det ut over dem selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå