Gå til innhold

AMD Athlon 2500+ (Barton)

eirik_stene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Om prosessoren leveres i eske med kjøler (boxed) er vanskelig å svare på ettersom at det er opp til hver enkelt databutikk eller import firma om de vil ta inn "boxed" prosessorer eller "tray" prosessorer, noen velger også å ta inn begge deler. Gi heller en link til butikken du skal kjøpe i fra, da blir det lettere for oss å finne det ut.

Lenke til kommentar

Kjøpte boxed versjonen av xp2500 hos komplett, det er en plast eske som inneholder cpu, monteringsguide, noen andre papirer og en aluminiums kjøler med en rund sirkel med kobber på midten. Viften er en 70/80mm(husker ikke) som ligger på et greit støynivå. Mitt abit KV7 hovedkort viser at prosessoren ligger på ca. 50 grader etter noen timer med passe bruk (surfing, mp3 avspilling, divx avspilling osv.)

Lenke til kommentar

Ok nå har jeg fått hjelp til å velge ut det meste for min oppgradering av pc. Jeg velger:

Abit NF7-S ver. 2.0 hvd.kort

XP2500+ Barton retail

2x512 twinmos PC3200 m/ winbond

Men nå trenger jeg bare hjelp til å velge vifte (komplett kjøling). Fikk som forslag å velge en SLK900, men det er så få som har den. Har tenkt til å kjøpe utstyret på komplett.no og det hadde vært fint og jeg også kunne kjøpe kjlingen der og for å slippe mer frakt utgifter. Noen her som kan hjelpe meg med å ta ut en bra vifte slik at jeg kan få overklokket CPU'n til over XP3000+.

Takk for hjelpen hittil.

Lenke til kommentar

her tror jeg det er noen missforståelser ute å går, en prosessor som leveres som "boxed" er alltid levert med kjøler, mens en "tray" prosessor leveres uten kjøler, med andre ord leveres kun prosessoren. Enkelte webshop butikker velger å bare ta inn tray prosessorer. Men dersom prosessoren leveres med vifte (gjelder AMD prosessorer) skal webshop butikken oppgi informasjon om dette.

Lenke til kommentar

@Azone

Om det var til meg så skal jeg ha den uten vifte pga jeg har tenkt til å overklokke en god del. Je skrev feil, jeg mente "tray" og ikke retail.

Den kjølingen de selger på komplett der det står til XP3200 og oppover, den er vel bra nok eller? Bråker kanskje mye?

Lenke til kommentar
Er den så bra at det er kun den som gjelder?

Jeg har den med en Papst 19db vifte på en XP2000+ Palomino CPU med Arctic Silver 3 goop.

Ved normal romtemp så ligger jeg rett rundt 45 grader etter stress, stabilt 38-40 grader ved idle.

Og såvidt jeg vet er jo Palomino'en den varmeste XP kjernen.

Så ja, jeg kan på det varmeste annbefale den kjøleren.

Den passer også helt fint på hovedkortet ditt dersom det skulle være spm om det :)

Lenke til kommentar
men hvor var det du kjøpte den?

Jeg ser at microplex har kun SLK800 inne, er den mye dårligre eller er den nesten like grei?

SLK 800 er bra! Hakket bedre finner du Swiftech MCX462+. Hakket bedre enn den igjen finner du SLK 900.

Stort sett samtlige andre kjølere, inkludert alpha pal 8045 finner du bak SLK 800. Så det er på ingen måte en dårlig kjøler.

Har du sjekket www.netconnection.no og www.3dfxcool.no ? www.kylning.com er svensk og har kanskje (de bruker å være en smule dyr mener jeg å huske)

EDIT: NOK 840,- for SLK900 på kylning.

EDIT2: NOK 515,- på netconnection.

DrE

Lenke til kommentar

husk at dette er tunge greier folkens! :)

Jeg sitter og tenker på å kjøpe meg en barton 2500 (eller kanskje til og med en 2700 som komplett snart får inn), pluss litt bedre kjøling enn jeg har hatt før.

Noen som har hørt bra ting om den 2700+ barton'en forresten?

Jeg sikler egentlig også litt på den nye Swiftech'en Microplex snart får inn (MCX 462V som er BEST), men det eneste er at jeg kunne tenke meg en grill m/LED på den, og jeg har ikke sett så mange av de 92mm store grillene m/LED :)

Uansett, snart skal det klokkes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...