Gå til innhold

Filmlaging

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal lage en film (skoleprosjekt) der vi skal lage skrekk/komedie film... Har aldri laget en film før, og har 2 dager på å bli ferdig.. :omg:

Handlingen er at all den usunne maten i verden kommer vekk, å at bare sunn mat blir igjen :p (Det er Djevelen som har tatt all maten) Vi er 6 jenter som skal være skuespillere og alle skal være med å filme og redigere, men ingen av oss er "Proffe" på dette... Filmen skal ikke være lengre enn 5 minutter, så den skal ikke være så lang, men det er vanskelig uansett synes jeg :hm:

Har du noen tips? Høres handlingen bra ut?

Gi svar, trenger VELDIG hjelp, tar imot alt jeg kan få! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dere å redigere? Hvis ikke spør Youtube om hjelp, mange gode tutorials der. Handlingen høres jo artig nok ut, men hvis dere har tenkt å spille djevelen kommer det (tenker jeg) mest sannsynlig til å virke veldig amatørmessig. Dersom dere ikke er gode skuespillere, prøv å fokuser på handling fremfor dialog: show don't tell! I skumle scener bruk nærbilder. Lykke til, jeg har ikke egentlig peiling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi kan litt om redigering ja, men ikke sånn "proffe" til det nei... Å det med djevelen er jo at han tar maten fordi det er usunt, og egentlig er "ond" mat :p Vi fokuserer mest på handlingen, og har ikke mye prating... men vi har en lang nyhetssending med effekter og alt.. Men dette går nok bra, trenger bare noen råd! :D

Tusen takk forresten! :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...