b115242 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Windows 8 er som mange kommenter et bra OS. Det er bare det at et Windows OS består av så mye, og når jeg ikke har behov for å bruke fingre på en skjerm, så blir den fliseleggingen av Windows overflødig. Personlig bruker jeg ikke fingre på en PC skjerm, så Windows 7 fungerer greit nok. Windows 8 er mer hazzel enn 7'n. Når jeg kjøper ny PC, så blir det trolig med Windows 8, og så legger man inn noe startknapp Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Herre...gud.... Er det slik at du gjør deg dum med vilje, eller er du ute etter å provosere? Og her ligger jo problemet ditt, Elgen. Etter å ha trålet forumet for Windows 8-tråder i flere måneder, kommet med antagelser og synset i hytt og gevær rett ut av tomme lufta har du fortsatt ikke prøvd OS-et du tilsynelatende har bestemt deg for å mislike uten annen grunn enn at andre har klaget på at det ikke er identisk med Windows 7. Det blir for dumt. Ikke rat dette blir for dum , fordi du lever antagelig i din egen boble der alt nytt er bedre en det forgående Når man ikke får det till så skylder dere bare på uvilje til å lære seg noe nytt Når man savner muligheter man hadde før så sier dere bare at det er å installere 3djepart programmer Er det veien å gå ? jeg blir forbannet når man ikke gavner å se lenger forøvrig så tror der at jeg har en generell kritikk avwindows8 hver bidige gang , selv om det bare er MUI med flisene jeg kritiser for hvor "firkantende" de virker. Dette fungerer bare etter en type brukermønster selv windows skal være fleksibel med tanke på brukermønster. Den feilen Microsoft har gjort her er at det har laget dette skallet på toppen , noe som virker forstyrrende hvis man ikke holder hode klart ( jeg ser at fler heldigvis har klart det ) i stedet for integrerer det skikkelig jeg må bare gjenta at man kunne ha fått til et fungerende berørings skjerm system uten metro. Siden problemet er størrelsen på "knappene" så er det ikke verre en å sette minstekrav her Da er problemet løst og man trenger ikke den radikale endringen Endret 13. mai 2013 av den andre elgen 1 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Virkelig? Er det god utsikt og ditto luft der oppe på den høye hesten din? Har ikke med ett ord nevnt noe om uvilje til å prøve noe nytt, ei heller avfeid alle klager med at det bare er å installere tredjeparts programmer. At du blir forbannet av at du mener andre ikke evner å se lenger enn dét, for stå for din regning, i min bok er det så skrikende ironisk at det ikke er morsomt lengre. Dog, jeg skal gjøre som flere har gjort i samme diskusjon med deg før - trekke meg ut, noe jeg strengt tatt burde gjort for lenge siden. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 At du blir forbannet av at du mener andre ikke evner å se lenger enn dét, for stå for din regning, i min bok er det så skrikende ironisk at det ikke er morsomt lengre. akkurat det utsagnet var ikke spesielt tiltenkt deg men alle de som skylder på att man er dum hvis man ikke godtar at Microsoft måtte lage "metro". Når det gjelder "metro" så er det tiltenkt bare en type brukermønster Er det god utsikt og ditto luft der oppe på den høye hesten din? ok. Da sitter vi oppe på hver vår høye hest For min del så ser jeg at mange klager på hvordan w8 fungerer når man ikke har kontroll på "metro" Det er hele poenget her selv om flere av der bare skylder på vrangvilje til å lære seg noe nytt Det som er vrangvilje er at man ikke vil godta at ikke alle vil ha store endringer, spesielt når disse endringen er forstyrrende i bruken av pcen . Forøvrig så er det ikke snakk om å lære seg nytt , men å lære å leve med begrensingene. Det snakkes stadig om hvor mye nytt w8 medfører , men det er aldri blitt spurt om man har bruk for endringene Det er heller ikke spurt om hva man ønsker å beholde og hvorfor fra tidligere utgaver Det store spørmålet er hvorfor behold ikke Microsoft ( muligheten til bruke ) de tingene man nå savner For mange så må de simulere berøring skjerm , noe som er utrolig tungvint jeg har gjennom alle disse debatten fått inntrykt at av alle måtene man kan bruke for navigere gjennom programmene så er det en måte som er veldig tungvindt i forhold til de andre hvis man bruker musen eller tastaturet og det er den måten man nå etterhvert skal bli tvunget til å ta i bruk . man er ikke der anda , men det går tydeligvis i den retningen Her påståes det også at det er den beste måten . Det er mulig det funger for noen man det gjør det ikke det for alle Så lenge man kan holde seg til desktoppen så virker alt greit Det er alt det andre som er problemet her Lenke til kommentar
gulars2001 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg sier som jeg har sagt så mange ganger før, Dette er WIN95 diskusjonen på nytt, det er de samme type menneskene som nå ELSKER startmenyen som i gamle dager syntes det var utrolig upraktisk å ikke bruke hele skjermen etc... Hadde håpet og forventet at kritikerne faktisk hadde tat seg litt tid til å tilvenne seg grensesnittet og i det minste prøve dette i en periodø før dommen rundt dette kommer. Det eneste dere som klager får frem med denne diskuskjonen er at ALT var mye bedre før i tiden.... :< Mange her som også direkte sammenligner windows RT med windows 8 , Det er vel som å sammenligne en macbook med en ipad. Må si jeg syntes win8 avr litt uvant men etter å ha vendt meg litt til det liker jeg det veldig godt. Jeg tar meg i å ikke bytte så ofte mellom tastatu og mus som jeg gjør på arbeid hvor jeg desverre fremdeles må bruke win 7. 3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg sier som jeg har sagt så mange ganger før, Dette er WIN95 diskusjonen på nytt, det er de samme type menneskene som nå ELSKER startmenyen som i gamle dager syntes det var utrolig upraktisk å ikke bruke hele skjermen etc... Hvor i all verden har du fått det fra at dette er de samme menneskene?? Flesteparten har sikkert ikke engang brukt verken 3.1 eller 95! 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Han mener vel samme TYPE mennesker... Og ja, jeg er helt enig med han. Forandring er jo som kjent VELDIG farlig. 3 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 De har solgt 100 millioner eksemplarer, men hvor mange er faktisk fornøyd med dette. De fleste jeg kjenner har byttet over til Win7/linux, og stort sett alle bedrifter her i byen skal til Win7/linux de også. Gleder meg til å se at Win9 blir en salgskatastrofe. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Han mener vel samme TYPE mennesker... Og ja, jeg er helt enig med han. Forandring er jo som kjent VELDIG farlig. Så hva i all verden er årsaken til at konklusjonen er at dette er samme TYPE mennesker? Er kortslutningen at dersom man klager på én endring så klager man automatisk på alle endringer?? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Det er utrolig mange endringer i Windows som hadde vært tatt i mot med åpne armer. NOEN av de endringene som kom med Windows 8 var helt skivebom. Hvis du tror at folk virkelig ikke tar imot forbedringer, har du dårlig forståelse for innholdet i de innleggene du har lest. En endring fra tidlige versjoner av Windows til nåværende versjon av Windows er at man ikke lengre har mulighet til å tilpasse farge på X-ikon og ikke lengre har mulighet til å tilpasse bredden på rammen rundt hvert vindu i desktop-modus. Bredden på rammen i desktop-modus er tykkere fordi folk vil bruke pølsefingrene sine. Hvis noen har råd til å kjøpe touch-skjermer i tredvetusenkronersklassen og ønsker tykke rammer for pølsefingrene sine, er jeg helt for at de skal få muligheten til det. Jeg ønsker derimot å krympe ramma. Det har jeg ikke lengre mulighet til. Jeg liker ikke at X-ikonet er rosa. Jeg ønsker å bytte farge på X-ikonet fra rosa til noe annet. Det har jeg ikke lengre mulighet til. Alle forbedringer er ikke til mitt beste, og jeg bestemmer selv hvilke av forandringene jeg liker og ikke liker. Den generaliseringa du driver med kan du bare drite med. Da Windows 7 kom var jeg entusiastisk, og fra dag 1 var det bedre enn Windows Vista. Da Windows 8 ble annonsert var jeg entusiastisk, men så begynte det å renne inn informasjon om dårlige valg, og det Windows 8 jeg bruker hjemme nå, er på en del felter mye dårligere enn Windows 7. Det er mange feil med meg, men det er pinadø mange ting som er galt med Windows 8 også. Sjekk karakterene til Windows Vista, Windows 7 og Windows 8 på Amazon eller NewEgg. Folk liker faktisk de forskjellige operativsystemene i forskjellig grad. Det er fordi de er i forskjellig grad en forbedring fra før. 1 Lenke til kommentar
gulars2001 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Så hva i all verden er årsaken til at konklusjonen er at dette er samme TYPE mennesker? Er kortslutningen at dersom man klager på én endring så klager man automatisk på alle endringer?? Har jeg konkludert med noe? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Har jeg konkludert med noe? Eh, ja, Flere ganger også ifølge deg selv: Jeg sier som jeg har sagt så mange ganger før, Dette er WIN95 diskusjonen på nytt, det er de samme type menneskene som nå ELSKER startmenyen som i gamle dager syntes det var utrolig upraktisk å ikke bruke hele skjermen etc... 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 "Windows 8 is the new XP": http://www.zdnet.com/windows-8-is-the-new-xp-7000006095/ Ett år etter at WinXP ble lansert, var det bare i bruk på ca.10% av PC'ene, langt bak Win95, Win98, Win2K, - og til og med bak WinNT4. (Det var faktisk folk som heller beholdt WinME fremfor å oppgradere til det fæle XP ...) 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 hva er konklusjonen her ? At Windows8 er et bra produkt , men windows7 var bedre da det kom ut ? Har Microsoft glemt hvor forskjellig vi er ? Når jeg sammenligner tidligere utgaver og argumentene hvorfor de er slik og slik så forstår jeg ikke helt hvorfor Microsoft ikke kunne få det bedre till med Windows8 Hvis dere vil ha i detalj hva jeg tenker på , uten å være forutinntatt så skal jeg forkler hvis det blir nødvendig det som er pussig her er at alle var fornøyd med windows7 , men begynte å mase om at den henger etter , at den er treg o.s.v da windows8 kom samtidig var det mange som gledet seg til windows8 . Noen av dem er rett og slett skuffet og synes at man har gått bakover , mens andre er god fornøyd. Det blir likevel underlig at de som klager ( ikke ta meg med for jeg er inhabil) for det etter seg at de ikke har lær seg å bruke Windows8 på riktig måte , for man kan ikke sammenligne det med windows7 . Likevel så sies det at så lenge man holder seg kun til bruke desktop modus så merker man ikke forskjellen . Her er det noe som ikke henger helt sammen. Når jeg forklarer på en enkelt måte hvordan jeg mener at de kunne ha gjort det og samtid ha både de gamle og nye mulighetene i behold så nekter flere av der for det . Den kritikken forstår jeg ikke for det er ikke snakk om noen særlig detaljert beskrivelse jeg henter tross alt iden fra all verden av brukergrensesnitt. en annen ting som er litt underlig er at det visstnok tokk vek Aero for at få bedre ytelse , slik at dett skulle funger på svakere hardware samtidig som de laget en RT utgave . ( forbannet nettbrett som skal ha for mye makt ) Kunne man virkelig ikke lage en utgave med Aero , en RT utgave og en for smarttelefoner og nettbrett ( ikke windows phone ) ? 1 Lenke til kommentar
gulars2001 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Så du mener med andre ord at hvis jeg sier at det er de samme type mennesker som klaget på noe en gang, nå klager på noe lignende. Så liker jeg konsekvent at folk ikke klager på ting? Jeg ordla meg feil når jeg spurte om jeg hadde konkludert med noe. Jeg burde selvfølgelig spurt hva du mente jeg konkluderte med. Jeg var forsåvidt ganske skeptisk til win8 grensesnittet når jeg leste om det men siden jeg i win 3.11 til win 95 tiden jeg også var en av klagerne før jeg hadde prøvd ting en stund bestemte jeg meg for å prøve å ha et åpent sinn når jeg prøvde win 8. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Når jeg forklarer på en enkelt måte hvordan jeg mener at de kunne ha gjort det og samtid ha både de gamle og nye mulighetene i behold så nekter flere av der for det . Problemet (ditt) er bare at Microsoft sannsynligvis ikke kommer til å endre Windows 8 til å bli slik du ønsker. Det var mange ting Microsoft kunne ha gjort med Windows 8, men de gjorde det ikke. Som kunde må man forholde seg til de produktene som tilbys. Man kan si nei takk, man kan si ja takk, man kan klage høylydt til Microsoft, eller man kan holde kjeft. Noen "forbedringer" kan nok dukke opp i 'Blue', men alle kan ikke få det som de vil. Du er en av dem. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 At morosoft ikke vil høre på folk på utsiden av kontoret er nå en ting . At dere nekter for en ide jeg kom med uten å sette seg skikkelig inn i den er en annen ting Her får jeg nemlig et inntrykk av at flere av dere synes min ide er dårlig uten sette seg skikkelig inn i den. Jeg mener altså at det er fult mulig å få til et system som ligner mere på windows7 en windows8 uten at det går utover så mange av fasilitetene verken i w7 eller w8. Slik det er med w8 så oppfattes flere av elementene i den som forstyrrende og unødvendig på et pc system selv om den også skulle støtte berørings skjermer. Det som er ønskelig er at man får tilbake dynamikken man hadde i windows7 uten at det går utover de nye funksjonene Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 At dere nekter for en ide jeg kom med uten å sette seg skikkelig inn i den er en annen ting Komisk at akkurat denne kommer fra deg 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Komisk at akkurat denne kommer fra deg Å du tar det på den måten ( du sikter sikkert til argumenter som jeg ikke har kilder på . man nå bør jo en skikkelig argumentasjon være bra nok ) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Nå er det faktisk ikke akkurat lett å lese innleggene dine heller da Elgen, jeg er klar over at du er ordblind men jeg antar at du kanskje har forståelse for at det er vanskelig for andre å lese og forstå riktig det du skriver? Jeg føler også at du tolker det som blir skrevet til deg litt sånn hipp som happ, dvs som det passer deg , dette får du ta som en vennligsinnet tilbakemelding. Jeg er personlig fornøyd med Windows 8 , det er fortsatt en del ting som kan forbedres og en del ting som er litt uforståelig (fjernet muligheten for å selv konfigurere litt utseendet på vinduene ) men personlig er ikke akkurat dette noe som irriterer meg grenseløst. Kan du ikke prøve å få kjøpt deg en pc som kan kjøre både w7 / w8? Kan til og med hjelpe deg med innstalasjonen om du føler at du ikke får det til som du sa tidligere og det er derfor du ikke tørr prøve W8. Husk at du snart får sjangsen til å prøve Windows 8.1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå