AfterGlow Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Microsoft svarer på kritikken mot det nye operativsystemet.? Windows 8 er et godt produkt! Lenke til kommentar
Populært innlegg voidDraw() Skrevet 13. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Windows 8 er et god produkt i bunn. Det er godt optimalisert, har et flott design og kjører lettere enn Windows 7, MEN: Den mangler startknappen. Startknapp er et must for meg og veldig mange andre. For meg skulle Windows 8 i bunn og grunn vært et optimalisert Windows 7 med ny utforsker og nytt design. Det er for meg to hovedpunkter til hvorfor jeg ikke har valgt det enda og det er først og fremst tiles systemet som ikke egner seg for noe annet enheter med touch. Startknappen er også en stor turnoff. Den kan erstattes med 3.parts løsninger, men det vil aldri være helt integrert i Windows. Endret 13. mai 2013 av MarB 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg covah Skrevet 13. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2013 Hva er det med tiles som ikke egner seg uten touch? 10 Lenke til kommentar
skrim Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 W8 er vel super optimalisert for berørings skjermer og nettbrett. Lenke til kommentar
ttiger Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Microsoft sier at windows 8 er bra!? Hm? det var merkelig.... 9 Lenke til kommentar
acornia Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Det er vel ingen som har sagt at windows 8 er et dårlig produkt. Det er bare at det er et produkt vi ikke trenger. Windows 7 er på ingen måter foreldet. Windows XP holdt veldig lenge til de fleste og ikke før folk trengte mye minne (64bit) at de byttet. If it aint broken, don't fix it....Nå har flesteparten byttet til Windows 7 og det funker jo fint. 5 Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hva er det med tiles som ikke egner seg uten touch? Er vell kun at den scroller til høyere. Imidlertid er dette en minimalt problem, hovedproblemet er at oppstart skjemen er fulstending feildesignet for pcer. Giantiske ikoner, thumbnais er et bedre ord. Ingen undermenyer/ mapper som gjør at alle mulige utils som aldrig brukes fyller den opp så du må bla i evigheter. Hvorfor ligger notepad og kalkulater et helt annet sted. Ja du kan rydde i den, ja du kan søke. Men hvorfor skal jeg gjøre det når jeg i win 7 får opp en liste over de 25 sist brukte programmene? Ja du får tillegsprogrammer som løser dette. Men hvorfor skal jeg instalere et nytt gui for windows for dagligdags bruk. Siden win 7 funker fint ser jeg ingen grun til å bytte. Vill si at win 8 er et dårligere produkt en vista, vista hadde problemer siden den var basert på en helt ny kjerne og dette ga masse problemer, men dette var forstålige problemer, ikke at designavdelingen har hatt fikse ideer. Det er ikke bare frontend, hvorfor har de win 8 rt kunne de ikke kombinert den med mobil versjonen, da med et litt annet grensesnitt siden du har større skjerm. 3 Lenke til kommentar
HondaVF1000F Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Det hjelper lite at w8 er et bra produkt, når det ikke er slik kundene ønsketr å ha det.... Blir for drastisk endring fra w7, en mer gradvis overgang hadde nok vert lurt, evt. en noe modefisert startskjerm for pc, siden alt i utgangspunktet er disignet for touch Har både 7 og 8, men liker 7 best ;-) 1 Lenke til kommentar
Thomasedv Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 En kompis av meg fikk Windows 8, på en stasjonær PC uten touch, han var storfornøyd med det og han savnet ikke startknappen noe særlig. Det er bare en vanesak om du spør meg. 3 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Ikke underlig at M.S. synes det er bra ? Det er manglen på valgmuligheter og evnen til personlig tilpassing og tilpassing til den enhet man kjører det på som jeg synes mangler. 2 Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg bestemte meg for å gi win 8 en sjanse, så installerte det på egen partisjon av harddisken. Og de tingene jeg før hadde tenkt var tull med win 8 klarte jeg å overvinne og likte det ganske godt. Men det det er 2 ting som fikk meg til å snu tilbake til win 7. 1. De tvinger deg til å må ha en jevla MS konto, ser også ut som du må koble ms kontoen din sammen med skyp kontoen din for å få starte skype (ikke sikker da jeg ikke fikk innstalert skype for det jeg ikke vil bruke en jevla MS konto). 2. "apps" nekter deg å kjøre i annet en fullscrean. Får de fikset opp i disse 2 tingene skal jeg gi win 8 enda en ny sjanse. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Er nok en vanesak ja, men hvorfor skal man på død og liv finne opp hjulet på nytt? Det kunne fikset og tunet opp W7, og spart en haug men kroner fremfor å utvikle et "helt nytt" OS som folk er skeptiske til. Nettbrett funker det fantastisk til, men til desktop pc'er (selv mener jeg også laptoper) er W7 uten tvil best! Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg må helt ærlig si at jeg ikke helt forstår kritikken av W8. Synes det er bra at MS prøver å gjøre noe nytt. Dette minner egentlig veldig om Gnome2 vs Gnome3(Shell)/Unity-survingen i linuxland.. 5 Lenke til kommentar
bull75 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 liker win 8 veldig godt, all den sytingen om startknapp er helt uberettiget. har ikke savnet den 1 sek. klarer meg helt fint uten. de som savner den er bare vanedyr. 8 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 ModernUI som erstatte startmenyen er kanskje ingen katastrofe uten touchskjerm vis en klare å huske en del tastatursnarveier, men det er fortsatt en stor nedtur fra startmenyen i W7 Lenke til kommentar
kafan Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Win 8 er ok. Jeg hadde likevel foretrukket noe annet enn tiles. Jeg synes heller ikke det går raskere å få opp programmer enn tidligere OS. Jeg har aldri pleid å gå win + søk. Kan ikke skjønne annet enn at det tar mer tid enn å trykke start og få opp programmet du vil ha. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Windows 8 var noe j**** herk og ble forkastet innen en uke. 1 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Ja, om jeg må si det selv Når stolte PC kunder med ny PC kommer til meg rød i fjeset av forbannelse etter å ha testet den og føler seg lurt av selger som ikke forteller at de ikke får den "vanlige" Windows de trodde de skulle få , ja så vet jeg ikke. Jeg ler av dem og sier de må sjekke hva de kjøper før de kjøper. Dessuten, den er utrolig treg ! Treg å starte, lav respons når programmer startes. 2 Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Dessuten, den er utrolig treg ! Treg å starte, lav respons når programmer startes. Da er det noe galt med maskinen din. 5 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Dessuten, den er utrolig treg ! Treg å starte, lav respons når programmer startes.Da er det noe galt med maskinen din. Nå har jeg W7 (som jeg sammenligner farten med), PCen jeg snakker om er min kammerat's og er en helt ny Acer Predator G3620 (i7-3770) Har også prøvd W8 på en helt ny HP laptop og Vista føltes raskere... (vet ikke hva type, en kar jeg installerte start meny til) Endret 13. mai 2013 av morten_b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå