Julebrus Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Skal sette sammen ny datamaskin, har kjøpt det som trengs (tror jeg) Problemet her er å få mitt hovedkort (Asus A7N8X Deluxe) til å finne min Serial ATA disk (WD1200JD). Starter opp og skal liksom innstallere windows, men maskinen finner ingen harddisk, hva i huleste gjør jeg da? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 1. les amnual 2. etter du har satt inn xp cdn og bootet fra det så kan du mens den loader trykke F6 eller noe (står nederst på sjermen) for å loade s-ata drivere og dermed finner du disken (driverne må da loades fra en floppy harddisk elle rnoe) tror det var noe slikt Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Ja les Sjekk at jumperen til S-ATA er på enable Legg inn driver for S-ATA Det følger ikke med diskett med hovedkortet tror jeg. Eller shitcan HDen å gå for en gammeldags ATA disk Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Disken må også settes opp i RAID-kontrolleren på hovedkortet (selv om det er bare er en enkel disk). Når S-ATA kontrolleren er aktivert (med jumper) skal disken bli detektert i oppstart (etter den første BIOS-skjermen) og man kan trykke CTRL-S for å sette opp RAID-array. Sett opp som RAID0 med enkel disk. Du bør også som nevnt over ha driveren liggende på en diskett og installere den samtidig som windows, ellers får du bluescreen ved første boot etter installasjon... Lenke til kommentar
Heming Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Sjekk README fila som følger med CD en fra HK produsenten. Hvis du får sjekka den der prog for satakontrollern ligger osv. Eller bare sjekk ut det samme fra HK produsentens side på nettet!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå