KatrinaS Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har ikke blitt ført opp på den listen enda Jeg beklager ! Har ikke hatt tid til å gjøre det enda, samt lite tilgang til pc ellers... Men skal prøve i morgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=TpLw_qr2_3A&feature=c4-overview&list=UUzlTjHYSceEH29cMSrWzBEw Herrejesus, hva har du gjort, gutt? #datkvalitet Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Herrejesus, hva har du gjort, gutt? #datkvalitet Hadde verken plass til å lagre i høyere kvalitet eller nettverk til å laste det opp. Gjør det sjæl. Dessuten er det lyden som er poenget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hadde verken plass til å lagre i høyere kvalitet eller nettverk til å laste det opp. Gjør det sjæl. Dessuten er det lyden som er poenget. Ser ingen grunn til hvorfor jeg skal gjøre det selv når det alt finnes plenty av dem på YouTube. Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hadde verken plass til å lagre i høyere kvalitet eller nettverk til å laste det opp. Gjør det sjæl. Dessuten er det lyden som er poenget. Ser at du har reklame på denne.. Har du lov til dette, da det ikke er din sang? Bare lurer siden jeg hadde tenkt meg å bruke den samme sangen til ett prosjekt jeg har, men ble redd for og bli tuppa ut av google om jeg satte reklame på den... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ser at du har reklame på denne.. Har du lov til dette, da det ikke er din sang? Bare lurer siden jeg hadde tenkt meg å bruke den samme sangen til ett prosjekt jeg har, men ble redd for og bli tuppa ut av google om jeg satte reklame på den... tror ikke du skal bekymre deg, i årevis har jeg lastet opp ting jeg ikke har rettigheter til men har sjelden fått straff for det, spesielt nå for tiden er det sjeldent google eller youtube bryr seg:) Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Ser at du har reklame på denne.. Har du lov til dette, da det ikke er din sang? Bare lurer siden jeg hadde tenkt meg å bruke den samme sangen til ett prosjekt jeg har, men ble redd for og bli tuppa ut av google om jeg satte reklame på den... Reklame har jeg ikke rett til. Dog, det er rettighetseier som reklamerer og tjener på den. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 tror ikke du skal bekymre deg, i årevis har jeg lastet opp ting jeg ikke har rettigheter til men har sjelden fått straff for det, spesielt nå for tiden er det sjeldent google eller youtube bryr seg:) Noen kan få videoen fjerna, men de fleste bryr seg ikke. Eventuelt legger de igjen reklame de kan tjene på gjennom YT. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Noen kan få videoen fjerna, men de fleste bryr seg ikke. Eventuelt legger de igjen reklame de kan tjene på gjennom YT. Det er visse ting som er mer strenge enn andre, for eksempel jeg har lastet opp hundrevis av klipp av en serie og ikke en eneste av de klippene har blitt slettet, mens noen år siden når jeg prøvde meg på dubbing osv og lastet opp postman pat, brannmann sam og mummitrollet så ble de nesten fjernet umiddelbart, men det var dog på den tiden youtube var og så pent ut, nå kan det heller kalles for youtube + Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Er det mye å hente i reklame på you tube? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Dere som ikke har ett selskap bak dere som dere har inngått en avtale med, (partnership) så kan dere sette så mye reklame på ting som dere måtte ønske, dere får ikke en dritt (penger) uansett så det er ingen som bryr seg. Er du derimot partner med en eller annen, og du setter reklame på ting du selv ikke eier, DA kan du få problemer. Er det mye å hente i reklame på you tube? Nei, kommer såklart litt annpå hvem du er partner med men er svært lite. Er heller ikke så enkelt som å sette reklame på noe for så å tro at man håver inn penger. Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 1-2 dollar per 1000 views ligger det nok på.. (kommer litt ann på innhold i videoer osv) Men da satser jeg på å bruke sangen dems (er jo tross alt mye gratis reklame i det) den sangen passer utrolig bra til det jeg har i tankene Kanskje jeg får gjort det i løpet av helgen ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ser at du har reklame på denne.. Har du lov til dette, da det ikke er din sang? Bare lurer siden jeg hadde tenkt meg å bruke den samme sangen til ett prosjekt jeg har, men ble redd for og bli tuppa ut av google om jeg satte reklame på den... Han har ikke lov til å tjene på den. Dersom han gjør det kan han ble saksøkt for brudd på opphavsrett, etc. Er det mye å hente i reklame på you tube? Nei, det er mange faktorer som teller. Partnership, nettverk man er medlem i og hvor mange som faktisk ser på videoene dine. Clicks, views og subs er viktig. Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Han har ikke lov til å tjene på den. Dersom han gjør det kan han ble saksøkt for brudd på opphavsrett, etc. Så videoer som denne er ulovlig? http://www.youtube.com/watch?v=dQOWgQwCsdg Hva om jeg hadde filmet med hele sangen? Det er jo på en måte ikke sangen jeg viser, selv om det er den som spilles... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Edit; Du bruker en sang som du ikke eier/har rett til. Men ehm, så spørs det jo hva TVNorge og Ylvis-brødrene sier, er det slik at man har lov til å bruke den hvor og når som helst så kan du nok bruke den. Men å bruke materiale som verken er ditt eller har rett til er ulovlig. Endret 11. oktober 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er jævla enkelt, ALT du ikke eier, eller er rettmessig eier til har du i utgangspunktet IKKE lov å laste opp. Så ting du ikke har skapt, laget osv er ikke ditt, så da har du heller ikke lov å laste det opp. I bunn og grunn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er jævla enkelt, ALT du ikke eier, eller er rettmessig eier til har du i utgangspunktet IKKE lov å laste opp. Så ting du ikke har skapt, laget osv er ikke ditt, så da har du heller ikke lov å laste det opp. I bunn og grunn. Nice and easy, simple as that. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 1-2 dollar pr 1000 wiews er ikke lønnsomt i mine øyne Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 1-2 dollar pr 1000 wiews er ikke lønnsomt i mine øyne Hvis du får en del views, jo. Hadde jeg hatt tillatelse til å tjene penger på alt jeg har lagt ut, ville jeg ha tjent rundt 130dollar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå