toddy21 Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hei jeg har en pc som har vert i bruk. Men den hade Windows 8, men jeg installerte Windows 7 på den. Å det angret jeg på nå. Men når jeg går på datamaskin så ser jeg nederst at der er en mappe med 000windows old Og det er da Windows 8 som jeg hadde før. Men hvordan kan jeg begyne å bruke den? Er det muli å køer det? Får jeg har prøvd å installere Windows 8 via nedlastet Windows 8 ( er kjøpt på nettet ) men koden som kom her jeg ikke lenger å når jeg installerer kommer det opp kode... Den kan jeg jo ikke.. Så hvordan fikser jeg dette?? Lenke til kommentar
code Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Hvis dette er en laptop er det stor mulighet for at det er factory recovery på datan. Dette får du somregel opp ved å trykke F9 under Boot, men kan være en annen knapp også. Ved å kjøre dette vil du få datan tilbake til sånn du fikk den fra fabrikken. Hvis du fikk med Windows på kjøpet av datan, men ikke fikk med CD har du mulighet for å ringe til butikken å be dem å sende deg en gratis kopi av windows. Du kan også evt. downloade windows 8, brenne den ut på CD også bruke Windows Key som ofte er plassert på undersiden av datan(laptop). Endret 13. mai 2013 av ANONIII Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Er det bare fordi du ikke får nettverksdriveren til å fungere i Windows 7 du skal bytte over til Windows 8 igjen, eller er det flere ting? For nettverksdriveren er jo enkel å fikse. Ellers må du installere Windows 8 på nytt, er jo ikke noe poeng i å oppgradere siden du vil ha problemer med driveren etterpå mest trolig. Og skal du installere Windows 8 på nytt må du jo ha en nøkkel. Men er dette en ferdigkjøpt pc som kom med Windows 8? For da ligger jo OEM nøklen i BIOS og du trenger ikke noen nøkkel for å få installert Win8. Men å bruke recovery partisjonen vil være det absolutt beste. Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Det er stasjonær pc. Men den er orginal med Windows 7. Men kjøpte Windows 8 å installerte det. Da slettet jeg hele harddisken. Men installerte så Windows 7 igjen men den funket ikke så bra... Får ikke noterer... Men vil liksom ha tilbake Windows 8 nå... Det eneste av Windows 8 nå er joenmappe påhardisken som better 000windowsOLD å det er de jeg vil opne å bruke Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Eneste måten du kan få tilbake Windows 8 på er å bruke Win8 DVD platen (eller .iso filen på en minnepenn) for å så gjøre en clean install med Windows 8. Du får ikke brukt 000windowsOLD til noe. Produktnøkkelen du fikk med når du kjøpte Windows 8 skal fortsatt fungere greit, om ikke må du ringe inn til Microsoft når du skal aktivere. Men nøkkelen skal uansett fungere under installasjonen. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hvis du kjøpte Windows 8, så finner du fram eposten du fikk med bekreftelse på kjøpet. Den inneholder produktnøkkelen og en link til Windows8-Setup.exe. Da kan du legge inn produktnøkkelen og laste ned Windows 8 på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå