aleksanderro Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 God kveld, Her på fredag oppdaget jeg at jeg fikk veldig dårlig hastighet (ca 5/0,1 til 0,5 Mb/s) men skal ha 20/20. Som dere ser så er da hastigheten, og da spesielt opp veldig mye dårligere enn hva vi betaler for. Så jeg trodde det var nettleverandøren som var problemet, men det var ikke før jeg testet de andre PC'ene som er koblet til ruteren at jeg så de fikk 20/20. Altså det er bare min PC som får dårlig hastighet. Jeg bruker kabel til ruteren og har prøvd med flere andre nettverkskabler for å utelukke at det er noe med kabelen med like dårlig resultat. Men det som er merkelig er at når jeg bruke det trådløse nettet på hovedkorte så får jeg ca 10/10, altså øker hastigheten mye med å bruke trådløst selv om jeg ikke får like bra som de andre PC'ene. Har prøvd å teste hastigheten når jeg er aleine på nettverket med like dårlig resultat og med mange forskjellige speedtester. Men selv om jeg får bedre hastighet med trådløst så har jeg gått tilbake til kabel siden jeg mister nettet etter ca 5 min. Er veldig rart at dette begynte sånn plutselig for ca 2 dager siden, og har prøvd alle triks jeg vet om. Så har dere noen forslag til hva som kan foresake dette? Takk for alle hjelp! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Infisert PC? http://housecall.trendmicro.com/ For å sjekke nettverkskortet (h.w.) så kan du laste ned en Linux live CD og se om det fungerer med 20Mbit. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Har søkt etter virus men den fant ingenting. Men av en eller annen merkelig grunn så blir hastigheten normal hvis jeg aktiver bro på lokal tilkobling 2. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Prøv å fjerne nettverkskortet og driver i enhetsbehandling. Mulig en reinstallasjon hjelper. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hvis du har innstallert hamachi, kan det hjelpe å deaktivere det fra nettverk 2. Hjalp for meg. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Har ikke eksternt nettverskort, bare det som er på hovedkorte. Har forresten prøvd å oppdatere LAN driverne for både Intel og Realtek. Edit: Kan ikke huske å installert noe som heter Hamachi. Endret 12. mai 2013 av aleksanderro Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Har ikke eksternt nettverskort, bare det som er på hovedkorte. Har forresten prøvd å oppdatere LAN driverne for både Intel og Realtek. Edit: Kan ikke huske å installert noe som heter Hamachi. Den er grei. Det er et ganske vanlig program, så det var derfor jeg lurte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå