ApeBapsen Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Når tempraturen på CPU'en varierer mellom 60-100 celcius, er det da grunn til bekymring? Hvordan kan jeg løse dette problemet? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Ja, det er et problem. Ved 100 grader så vil CPUen gå i nødmodus, og begrense ytelsen kraftig, samtidig som at PCen vil bli ustabil. For ikke å snakke om forringet levetid. 1. Støvrensing 2. Teknisk viftesjekk (funker alle vifter) 3. Luftflyt (er det god? er det varmt i kabinettet etc.) 4. Sitter kjøleren godt? (er PCen bygd selv?) 5. Kjølepasta? I ditt tilfelle så høres det ut som alternativ 1, 3 eller 5. Men for all del, vi trenger MYE mer info. Alt om PCen, hvem som bygde, når, støv? hvilken kjøler? Noe som har vært slik lenge? Endret 12. mai 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg fikk pcen av fetteren min, så jeg må høre med han om videre informasjon. Så forresten inn i kabinettet, og der var det masse støv (får ikke åpnet det btw) Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Rensa hele systemet og CPU'en gikk ned med rundt 50 C. Jeg anser det som et vellyket utfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå