Spartacus 10 Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg har en oppgave her, hvorfor hadde disse fløyene, partiene unions partiet og selvstendighetspartiet så ulike syn på hva som tjente landet best i den aktuelle politiske situasjonen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) De kom vel fra forskjellig del av landet, hadde helt forskjellige yrker (noen var vel bønder og arbeidere mens andre var "høyt oppe i systemet" etc.) Og kulturforskjellene kunne nok også være svært forskjellig før i tiden. Vi er jo mye mer globalisert i dag. Men først og fremst så ville jeg gamblet på at det var yrke og kulturforskjellene som skapte størst strid. Nå husker jeg ikke så mye rundt akkurat Eidsvoll og grunnloven som ble skrevet der, men tipper det er viktige stikkord til hvorfor de fløyene var så forskjellige i deres meninger. Endret 12. mai 2013 av Andrull Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 En grunn var at næringslivet ville tjene på en union og handelen mellom Norge og Sverige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå