Gå til innhold

Patrick123s logg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rekordforsøk på 1500 5000 meter!

Fredag:

Det skulle egentlig være rekordforsøk på 1500 meter, men pga. veiarbeid måtte jeg legge om løypa. Da ble det heller et forsøk på 5000m. Været tillot det og det er sjelden kost.

Har følt meg bedre, men alt i alt var det en god dag. Jeg trodde jeg gikk litt hardt ut på 2km., men klarte å øke tempoet litt på de neste 2. Fikk også til en god langspurt fra omkring 400-500 meter.

Det endte med ny pers på 18:21:12! Hele 35 sekunder raskere enn min forrige, men den tiden var satt under regn og vind.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tirsdag:

- Teknikktrening

Teknikktrening med fokus på stegfrekvens samt litt spurttrening. Sliter med at jeg står litt for lenge på hvert ben, noe som kan rettes på. Spurten min er hakket bedre og jeg får bedre trykk nå enn tidligere selv om jeg løfter knærne litt for høyt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tirsdag:

- Langtur 58min (ish)

Booooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooring! Ikke så mye som en spurv på hele turen, ingen å henge på, ingen biler å telle, null, niks, zipp, zero, nada, njet, nein!

Torsdag:

- Tempo 23min

Følte et lite snev av noe fram på leggen, men ikke mer enn en kald dusj kan kvitte seg med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei, liten oppdatering; jeg merker at formen er dalende og jeg satser på å roe ned løpetreningen rundt slutten av september. Akkurat nå er det ganske hektiskt med tanke på jobb o.l. så jeg har hodet mitt litt andre steder nå. Det blir nok å roe seg ned betraktelig om noen uker.

Jeg har et siste rekordforsøk før vinteren kommer og det er på 1 mile. Tiden jeg satt tidligere i år var mitt første forsøk på distansen så jeg har mye å gå på kun taktikkmessig.

Planen er å kjøre Starting Strenght gjennom vinteren kombinert med løpetrening.

Et mulig program kan bli å se noe slikt ut:

Mandag:

3×5 Knebøy

3×5 Benkpress

1×5 Markløft

Tirsdag:

Tempoøkt 22min

Onsdag:

3×5 Knebøy

3×5 Skulderpress

3×5 Pendlayroing

Torsdag:

Langkjøring +55min

Fredag:

3×5 Knebøy

3×5 Skulderpress

3×5 Pendlayroing

Hvorvidt jeg tar en hviledag midt i og heller kjører en løpeøkt på lørdag må jeg se an. Det kunne også vært greit å ikke kjøre for mye ben dagen før en god kondisjonsøkt, kanskje en ryggøvelse kunne vært å foretrekke?

Som sagt, bare en liten oppdatering på de videre planene. Sorry for at styrkebiten er blitt utsatt, men shit happens.

Lenke til kommentar

Kjempebra oppsett, du har åpenbart lært noe av å mingle i DST.

Dog, hvis jeg skal pirke på noe ville jeg gjort slik:

A: Knebøy, Benkpress, Pendlay/Bent Over Row (Dips/smalbenk)

B: Knebøy, Markløft, Skulderpress (Pull Ups/Chins)

Uke 1 tar du A mandag, B, onsdag, A fredag.

Uke 2 tar du B mandag, A onsdag, B fredag.

See?

Hvis du også er redd for å la treningen gå utover løpingen, er det ingenting i veien for å eventuelt ta en lett-knebøy på B. Det er selvfølgelig viktig å lytte til egen kropp i forhold til hva den orker.

Lenke til kommentar

Rekordforsøket på 1 mile er gjort og jeg er litt skuffet. Klokket inn på 5.58.96, noe som er en dårligere snittid enn jeg har på 5000-tiden min.

Jeg disponerte det meeeeget dårlig (startet for dårlig), men jeg merker at formtoppen er nådd. Nå skal jeg slappe av i en drøy uke for jeg merker at leggene mine ikke er særlig vennlige.

Fuck. This.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

At du er lettvekter gjør ikke noe:

http://www.youtube.com/watch?v=zwQYVBQnn4o

Ellers er det bare å kjøre på med Starting Strength (jeg brukte Practical Programming 2nd ed) som du finner en god gjennomgang av her. Gjør programmet riktig, og kjør på med kalorioverskudd til du ikke vil gå opp mer i vekt. Gjør du det vil du merke at du ganske raskt blir veldig mye sterkere.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å følge noe a'la Corey sin versjon av mitt forslag. Jeg kan sette opp en plan fram til midten av desember og så kanskje få noe feedback på den av de som kan det? Det blir visst litt ledig tid framover nå så jeg kan sette av tid til å jobbe med det.

Lenke til kommentar

Kjempebra oppsett, du har åpenbart lært noe av å mingle i DST.

Dog, hvis jeg skal pirke på noe ville jeg gjort slik:

A: Knebøy, Benkpress, Pendlay/Bent Over Row (Dips/smalbenk)

B: Knebøy, Markløft, Skulderpress (Pull Ups/Chins)

Uke 1 tar du A mandag, B, onsdag, A fredag.

Uke 2 tar du B mandag, A onsdag, B fredag.

See?

Hvis du også er redd for å la treningen gå utover løpingen, er det ingenting i veien for å eventuelt ta en lett-knebøy på B. Det er selvfølgelig viktig å lytte til egen kropp i forhold til hva den orker.

Blir vel kanskje å følge ditt forslag og se hvordan det fungerer for meg. Antar det er 3x5 på alt untatt markløft?

På B, mener du enten skulderpress, pull ups og chins? Det samme spørsmålet går egentlig på A også.

Lenke til kommentar

Blir vel kanskje å følge ditt forslag og se hvordan det fungerer for meg. Antar det er 3x5 på alt untatt markløft?

På B, mener du enten skulderpress, pull ups og chins? Det samme spørsmålet går egentlig på A også.

Helt korrekt at det er 3x5 på alt unntatt markløft. Der er det 1x5, altså 1 sett, 5 rep.

På B mener jeg skulderpress, så kan du velge imellom pull ups eller chins.

På A mener jeg at du velger Pendlay Row eller Bent Over Row (pga kroppslengde, mobilitet, etc., så passer den ene øvelsen bedre for andre osv.). Så velger du enten dips eller smalbenk.

Sidenote: jeg ser nå at du også eventuelt vil ta knebøy hver eneste dag. Dette er jo noe du har valgt selv, men det er ikke strengt tatt nødvendig for å øke i styrke. Bare et tips :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lyst til å ta knebøy hver dag pga. frykt for knærne mine. Det var noe jeg så som gikk igjen i flere versjoner av programmet. Knebøy to ganger i uken holder for meg. Jeg vil tro det passer å bytte ut knebøy med en annen øvelse på onsdagen.

Jeg er usikker på hvilken øvelse som kunne passet å inkludert da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...