CanonRamin Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg eier en Canon 550D og ser etter et nytt objektiv som fungerer bra i svakt lys.. Noen som eier et av objektivene og som kan gi en anbefaling. Hvilken av de bør jeg satse på? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 hvorfor ikke Sigma 30 1.4? 1 Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Hei, jeg har hatt både 30 f/1.4 fra Sigma, og nevnte 35 f/2. Jeg kvittet meg med Sigmaen fordi den fokuserte inkonsekvent. Jeg mener Canon 35f2 er et fantastisk lite objektiv, spesielt hvis man tar prisen med i betraktning. Den har i tillegg en god nærgrense. Den nye 35 f/1.4 fra Sigma skal visstnok være i toppsjiktet mtp bildekvalitet, men den er både stor og tung, og koster jo endel mer. EDIT: gikk litt fort i svingene. Ser nå at du spør om 35 f/2 is. Den kjenner jeg dessverre ikke til. P-E Endret 13. mai 2013 av per-erik Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hei, jeg har hatt både 30 f/1.4 fra Sigma, og nevnte 35 f/2. Jeg kvittet meg med Sigmaen fordi den fokuserte inkonsekvent. Jeg mener Canon 35f2 er et fantastisk lite objektiv, spesielt hvis man tar prisen med i betraktning. Den har i tillegg en god nærgrense. Den nye 35 f/1.4 fra Sigma skal visstnok være i toppsjiktet mtp bildekvalitet, men den er både stor og tung, og koster jo endel mer. EDIT: gikk litt fort i svingene. Ser nå at du spør om 35 f/2 is. Den kjenner jeg dessverre ikke til. P-E Har kommet en ny 30mm F1.4 ART, sikkert den han mente ? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 det var den nye jeg tenkte på ja, men jeg så heller ikke at det var 35 f2 IS det var snakk om. Hvis valget står mellom f2 IS og sigma 35 1.4 så ville jeg valgt sigma. Men til bruk på et cropkamera så tror jeg at jeg heller hadde gått for den nye 30 1.4 ART, og heller brukt resten av pengene på noe annet. 35 1.4 er helt klart et bedre objektiv, men hvor stor forskjellen er i praktisk bruk, og om det er verd en dobling av pris er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Den nye Sigma 30/1.4 Art har bedre fokusring enn den gamle 30/1.4, men er ikke noe bedre optisk. Sigma 35/1.4 har en markant bedre kvalitet, men er også større og dyrere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå