Peri Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hei, jeg kjøpte en Aerocool Tsunami(Extreme) til min xp2500+, den skal jo være god for opp til 3400+. Jeg tok ut hovedkortet, tok av den gamle kjøleren å renska cpu med kondensfjerner. Tok på litt goop som fulgte med og strøk et tynt lag over kjernen. Så monterte jeg kjøleren, skrur på pcen så kommer jeg akuratt inn i windows før den skrur seg av, rebooter og inn i bios så ser jeg at cpu temp ligger på 69 grader. Jeg tok av kjøleren igjen, den har hatt kontakt med kjernen for det var et lag med goop på den, ser ut som den kanskje har stått litt skjevt men ikke mye. Kan det være at jeg hadde for mye goop på? prøvde å følge goop guiden men det ble kanskje litt for mye, kan dette isåfall gi så høy temp? Noen lure forslag? Er redd for å skru den på igjen for 70 c er vel nesten grensen for hva den tåler? edit: kom på en ting, jeg kjente på ribba å den var ikke lunken engang. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Om den bare har stått "litt" skjevt, så er dette mer enn nok til å lage problemer! Du må se nøye etter, og passe på at ribba ikke har kontakt med noen andre komponenter rundt i området den dekker. Ikke overdriv mengden med goop, det er faktisk bedre å ha på litt for lite enn litt for mye. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har det samme problemet med min Tsunami. Før med boxed CPU lå tempraturen på ca. 45*C uansett hva jeg gjorde. Først var det en kammerat som monterte den, smasha på masse goop og klasja den på, med meg livredd i bakgrunnen, da fikk jeg ca 40*C i idle og 65 i spilling. Så tok jeg den av, tok av så mye goop jeg fikk av og satte på ny så Nå ligger den på 35*C i Idle (Bra!) men etter litt spilling ligger den på ca 55*C - 60*C (Ikke Bra!) bruker Artic Siler III, selv om goopen trenger litt innkjørings tid så kan jo ikke dette stemme! Men jeg får den IKKE til og stå rett oppå CPU. Plagsomt! VIL KLOKKE! Choo. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 har du/dere sjekka det at presspunktet til klipset treffer rett over cpu da?? kan hende det at det sitter feil eller noe vettu... har vært borte i det før at klipset må flyttes for å komme rett på cpu... holdt på å knuse min Amd Athlon 1Ghz prosessor da den var ny pga dette... Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Men jeg får den IKKE til og stå rett oppå CPU. Plagsomt! VIL KLOKKE! Choo. Tviler på at du vil få noe høyere klokk enn de 600MHz som står i signaturen din uten vann / fase. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg vil over 3.2 -> :o -> -> :x -> -> -> (d lokta svidd her jah!) Jeg har ikke det presspunktet AMD CPUer har? jeg har Intel... men 60*C etter et par runder CS... hm... Choo. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg vil over 3.2 -> :o -> -> :x -> -> -> (d lokta svidd her jah!) Jeg har ikke det presspunktet AMD CPUer har? jeg har Intel... men 60*C etter et par runder CS... hm... Choo. Kutt ut overdreven bruk av smilefjes. Du klarer ikke 3,2, 95% sikkert. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 ok, beklager. Men folk sier de når 3.4 med viftekjøling. mvh Choo. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 ok, beklager.Men folk sier de når 3.4 med viftekjøling. mvh Choo. Jeg tror du har truffet grensen til din prosessor, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Tempraturen var ikke altfor gal da. Og den var heller ikke ustabil, jeg burde da få den litt til og den er stabil. Choo. Lenke til kommentar
Peri Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Jeg tok den av igjen, så tok jeg på et så tynt lag at jeg såvidt kunne se igjennom.. nå ligger idle temp på rundt 34-36, etter 30 mins med prime95 hadde jeg 41 grader. rundt 38-39 etter en times spilling.. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Min ligger nå på 67 grader idle med en volcano 9 ribbe og papst 19 db ! Æda bæda er ikke no redd jeg Lenke til kommentar
Choo Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 hehe! du har vel ikke netopp putta på en ny kjøler. sikkert hatt den en stund? Jeg monterte min for et par dager siden, men vil ha mindre en 55- 60*C etter et par runder CS. mvh André. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg tror det svinet av ei vifte bråker mer en resten av viftene mine til sammen.. Choo. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg tror det svinet av ei vifte bråker mer en resten av viftene mine til sammen.. Choo. Da har du sinnsykt stille vifter uten om.. kjører tsunamien på full guffe, 5stk 80mm på 5v og en 120mm på 5v.. i tillegg har jeg 2stk WD disker som overdøver alt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå