Gå til innhold

Problem ved montering av Aerocool Tsunami

Peri

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en Aerocool Tsunami(Extreme) til min xp2500+, den skal jo være god for opp til 3400+. Jeg tok ut hovedkortet, tok av den gamle kjøleren å renska cpu med kondensfjerner.

Tok på litt goop som fulgte med og strøk et tynt lag over kjernen. Så monterte jeg kjøleren, skrur på pcen så kommer jeg akuratt inn i windows før den skrur seg av, rebooter og inn i bios så ser jeg at cpu temp ligger på 69 grader.

Jeg tok av kjøleren igjen, den har hatt kontakt med kjernen for det var et lag med goop på den, ser ut som den kanskje har stått litt skjevt men ikke mye. Kan det være at jeg hadde for mye goop på? prøvde å følge goop guiden men det ble kanskje litt for mye, kan dette isåfall gi så høy temp?

Noen lure forslag?

Er redd for å skru den på igjen for 70 c er vel nesten grensen for hva den tåler?

edit: kom på en ting, jeg kjente på ribba å den var ikke lunken engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den bare har stått "litt" skjevt, så er dette mer enn nok til å lage problemer!

Du må se nøye etter, og passe på at ribba ikke har kontakt med noen andre komponenter rundt i området den dekker.

Ikke overdriv mengden med goop, det er faktisk bedre å ha på litt for lite enn litt for mye.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet med min Tsunami.

Før med boxed CPU lå tempraturen på ca. 45*C uansett hva jeg gjorde.

Først var det en kammerat som monterte den, smasha på masse goop og klasja den på, med meg livredd i bakgrunnen, da fikk jeg ca 40*C i idle og 65 i spilling.

Så tok jeg den av, tok av så mye goop jeg fikk av og satte på ny så

Nå ligger den på 35*C i Idle (Bra!) men etter litt spilling ligger den på ca 55*C - 60*C (Ikke Bra!) bruker Artic Siler III, selv om goopen trenger litt innkjørings tid så kan jo ikke dette stemme!

Men jeg får den IKKE til og stå rett oppå CPU. Plagsomt!

VIL KLOKKE!

Choo.

Lenke til kommentar
Jeg vil over 3.2   :)  ->  :o  ->  :(  ->  :x  -> :evil:  ->  :cry:  ->  :shrug:  (d lokta svidd her jah!)  :D  

Jeg har ikke det presspunktet AMD CPUer har? jeg har Intel...

men 60*C etter et par runder CS... hm...

Choo.

Kutt ut overdreven bruk av smilefjes. Du klarer ikke 3,2, 95% sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...