Ulvestad Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har planer om oppgradering av pc-en Nytt hovedkort-cpu og minne. Er litt i ørska når det gjelder dei hovedkorta som støtter ddr sdram. Kan eg da bruke den sdramen eg har fra før? Eller er det muligheter for begge deler? Kvar for seg? Eller begge typer samtidig. Er dumme spørsmål dette men eg lurer felt. Takker for alle eller eit svar. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Nei. du kan ikke bruke gammel sdram, mener jeg. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det finnes sikkert HK som støtter både SD ram og ddr, men tviler litt på det, pga av at det ikke skal gå ann å sette rammen feil vei, og mountingen på sdrammen er ikke lik som ddr rammen, hvertfall ikke på mine brikker :| Men jeg ville gått for et hk med ddr ram selv om det er dyrere å kjøpe ddr ram. Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hey hey Vis du skal kjøpe et nytt HK(hovedkort), så tror jeg nesten ikke det finne SDram HK, bare DDR ram HK. Og nei, man kan ikke bruke SDram på HK som har DDR ram. lykket til med kjøpet da Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Takker for svar og er egentlig enig i at det er det beste med eit hk med ddr ram. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Du får HK som støtter begge deler, men du kan IKKE kjøre med både DDR og SDRAM samtidig. jeg har en pc som det sitter et msi combo kort i, og der nekter pc'n å skru seg på om du har i en DDR-brikke og en SDR-brikke samtidig! Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Tror det er rimelig vanskelig å få tak i de hovedkortene, siden SDRAM er 0 i disse dager. Gå for DDR, klart! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Databutikken.com har SDRAM/DDR-SDRAM kapable hovedkort. Tror faktisk Komplett.no også har et ... et MSI-kort Lenke til kommentar
Stone Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei! Sis 735 chipsettet støtter begge typer(ikke samtidig). Mitt forrige kort var et ECS K7S5a(rip ) og det var utrolig stabilt, men tror de er vanskelige å få tak i nå. Sats heller på nytt system hvis ikke du trenger å bygge maskin av gamle komponenter da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå