Ramboms Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hei folkens, har eit lite spørsmål angående harddisken min. Jeg har en Samsung SSD 830 series på 130gb som C: med windows og programer installert. Har også en Seagate på 3Tb som D:, denne bruker jeg kun til dokumenter/mp3/spill etc. Men det som plager meg litt er at når eg f.eks. sitter å skriver i et dokument som er lagret på D: og skal lagre dette etter en stund så må disken liksom starte opp før eg kan lagre noe, eg kan til og med hørre at disken begynner å svive og eg får noen sekunders forsinkelse på lagringen, samme skjer når eg skal spille av en sang eller åpne noe på D: etter en liten stund med inaktivitet. Setter den seg i standby modus eller noe? vill helst slippe disse forsinkelsene Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Det er strømsparefunksjonen i Windows som styrer dette. 1 Lenke til kommentar
Megern Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Gå til kontrollpanelet i windows, strømalternativer, endre planinnstillinger, endre avanserte strøminnstillinger, harddisk, slå av harddisk etter. Sett verdien her til 0 og du vil slippe dette problemet. Eventuelt så ligger det under tilsvarende meny for et engelsk operativsystem 1 Lenke til kommentar
Ramboms Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Se der ja supert, takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå