lilfire Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg skal sett opp en cs server, jeg kobler meg på nett med adsl 704/128kb adsl, gjennom en ruter. og da blir det kødd med ip`en. Hva må jeg gjøre for å sette opp servern?? Eller jeg får satt den opp men ingen klarer å kolble seg opp, bare via lan. Kan noen hjelpe meg litt..... :-? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 åpne porter i routeren, om du ikke skal sette opp flere servere/ønsker å kåle med server-porten trenger du kun å åpne 27015 hvordan du gjør dette varierer fra router til router Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 okey, det kan jeg finne ut av, men hva med ip? når jeg er gjennom routeer får jeg jo ny ip (den jeg får av router`n), skal jeg brukke den el pcens ip?? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 folk m¨å hoste på routerens ip, det er den ipn du har på internett og siden du ikke har statisk (noe jeg tror) så endres den hver gang du logger deg på nettet. Så må du åpne portene for servertrafikk. På enkelte serverproggs må du definere om serveren skal broadcaste spillet bare på lan eller internett og da må du velge internett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå