FLE7EK Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hei! Har nettop overklokket min i7 3770k, og lurer på om dette er grei temperatur? Kjølingen jeg har er H100i. Har jeg riktig voltage? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Var det ikke litt høyt? Eg har ikke mye peiling, men synes det så litt høyt ut. Godt mulig eg har feil. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Regner med du lot volt stå på auto siden du spør. 1,2v er absolutt ikke mye. Jeg har min på 1,41v Men husk at den muligens vil variere noe om du ikke setter den manuelt. 75 grader i prime95 er ikke mye. Er heller ingen spill/programmer som vil stresse cpu'n like mye i praksis (Med noen få unntak). Lenke til kommentar
FLE7EK Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Regner med du lot volt stå på auto siden du spør. 1,2v er absolutt ikke mye. Jeg har min på 1,41v Men husk at den muligens vil variere noe om du ikke setter den manuelt. 75 grader i prime95 er ikke mye. Er heller ingen spill/programmer som vil stresse cpu'n like mye i praksis (Med noen få unntak). Takk for svar! Har voltage på manuell 1.2 volt, men var ikke helt sikker på om det var rett volt for 4.3GHz! EDIT: Er det forresten normalt at temperaturen på hver kjerne varier som på bilde jeg har lagt til? Endret 12. mai 2013 av FLE7EK Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Ja det er normalt at hver kjerne varierer. Synes temperaturene dine er litt høye for en såpass mild overklokk. Jeg ligger på omtrent samme temperatur med en overklokk på 4,6Ghz og en billigere vannkjøler enn du har (Coolermaster seidon 120m) Har du påført kjølepastaen på riktig måte? Er noen som tror at mere er bedre, men det er ikke tilfellet. Lenke til kommentar
FLE7EK Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Ja det er normalt at hver kjerne varierer. Synes temperaturene dine er litt høye for en såpass mild overklokk. Jeg ligger på omtrent samme temperatur med en overklokk på 4,6Ghz og en billigere vannkjøler enn du har (Coolermaster seidon 120m) Har du påført kjølepastaen på riktig måte? Er noen som tror at mere er bedre, men det er ikke tilfellet. Bruker kjølepastaen som er på H100i når jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hvordan har du montert viftene? For best kjøling er det best at viftene til kjøleribben suger luft fra utsiden av kabinettet. Temperaturene dine er ganske greie, men burde være lavere føler jeg. Lenke til kommentar
FLE7EK Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Hvordan har du montert viftene? For best kjøling er det best at viftene til kjøleribben suger luft fra utsiden av kabinettet. Temperaturene dine er ganske greie, men burde være lavere føler jeg. Har montert den slik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Først og fremst så vil jeg bare skrive at det var meget varmt til å kun være 4,3 GHz, imo. Jeg påstår at du skulle kunne klart å bikke en 4,5 GHz men samt. holde en fin temp på 75C ca. 4,3 GHz og 75C syntes jeg var noen lunde høyt men har ikke eksperimentert veldig mye med H100i utgaven. Har jeg riktig voltage? Det finnes ikke noe fasit svar på hvor høy eller lav voltage man skal ha. Alt er opp til brikken din, det er den som bestemmer. Men jo lavere voltage man har, jo bedre brikke har man. På bildet du postet så ser det ut som om du kjører de viftene som følgte meg. Vennligst bytt dem ut i noen av Corsair sine SP-vifter f.eks. Kjølingen vil bli mye bedre og det vil bli mindre bråk. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Det første jeg ville ha gjort er å finne ut hvilken vei viftene blåser. Som jeg nevnte tidligere så er det best at viftene suger kald luft utenfra kabinettet. Det står på siden av viftene hvilken vei de blåser. Lenke til kommentar
FLE7EK Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Det første jeg ville ha gjort er å finne ut hvilken vei viftene blåser. Som jeg nevnte tidligere så er det best at viftene suger kald luft utenfra kabinettet. Det står på siden av viftene hvilken vei de blåser. Kjenner at de viftene ikke blåser luft ut av kabinettet, men inn i kabinettet. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Da snur du viftene. Regner med du har andre vifter som tar luft inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå