Gå til innhold

PhotoShop Upg

Anbefalte innlegg

Prøver meg her med et litt "angstbitersk" spørsmål.

Jeg kjøpte i sin tid PhotoShop CS4, så kjøpte jeg PhotoShop CS5 upg- versjon.

Så kommer spørsmålet: Bygger CS5 i sin helhet på en oppgradering som er avhengig av at CS4 befinner seg på maskinen, eller kan jeg FAREFRITT slette CS4? Jeg oppfatter det som unødvendig og plasskrevende å ha et program som jeg aldri bruker, liggende på maskinen.

Noen som med 500 % sikkerhet kan gi meg et svar?

Er forøvrig såpass fornøyd med CS5 at jeg lar CS6 ligge, en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke gi deg et 500% sikkert svar, heller ei et 100% sikkert svar siden jeg ikke har vært i den situasjonen når det gjelder Adobe Photoshop CS.

Min erfaring med CS stammer litt tilbake i tid da jeg hadde en eldre versjon og så fant ut ag jeg ville teste en nyere (brukte prøvetiden), da la den nye seg som et "selvstendig" program og jeg kunne faktisk kjøre begge uavhengig av hverandre.

Min er erfaring er fra Lightroom som også er et Adobeprodukt, hvor jeg først kjøpte LR3 og senere en oppgradering til LR4. Når jeg har måtte reinnstallere LR så har jeg lastet ned LR4 som jeg har oppgradering til, men under innstallasjonsprosessen så måtte jeg legge inn både LR3-koden og oppgraderingskoden til LR4 for å få den "aktivert".

Jeg tror, og jeg vil presiserer TROR, at du uten problem kan slette den gamle versjonen. Men siden du "forlanger" et 500% sikkert svar så er vel min lille erfaring ikke et fullgodt svar.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke gi deg et 500% sikkert svar, heller ei et 100% sikkert svar siden jeg ikke har vært i den situasjonen når det gjelder Adobe Photoshop CS.

Min erfaring med CS stammer litt tilbake i tid da jeg hadde en eldre versjon og så fant ut ag jeg ville teste en nyere (brukte prøvetiden), da la den nye seg som et "selvstendig" program og jeg kunne faktisk kjøre begge uavhengig av hverandre.

Min er erfaring er fra Lightroom som også er et Adobeprodukt, hvor jeg først kjøpte LR3 og senere en oppgradering til LR4. Når jeg har måtte reinnstallere LR så har jeg lastet ned LR4 som jeg har oppgradering til, men under innstallasjonsprosessen så måtte jeg legge inn både LR3-koden og oppgraderingskoden til LR4 for å få den "aktivert".

Jeg tror, og jeg vil presiserer TROR, at du uten problem kan slette den gamle versjonen. Men siden du "forlanger" et 500% sikkert svar så er vel min lille erfaring ikke et fullgodt svar.

Det svaret er forsåvidt godt nok for meg. Jeg har nemlig opplevd det samme, begge kodene må legges inn. CS4 fungerer som et selvstendig program, som CS5 gjør.

Skal bare samle llitt mot først. :)

Takk for støtteerklæring! :w00t:

Lenke til kommentar

Og jeg tror polljen har rett. Er ganske sikker på at det holder å ha kodene tilgjengelig ved en upgrade, mulig at du måtte ha original-CDen også på eldre versjoner. Vel å merke under installasjon. Senere trenger du ikke ha den installert.

Jeg har både CS5 og CS6 liggende på min PC, faktisk CS3 også ser jeg og hele Adobe-folderen er på under 2 GB. Selve programmene tar sjelden mye plass så jeg lar ofte eldre versjoner ligge til jeg gjør en full reinstall eller bytter PC.

Lenke til kommentar

Jeg deaktiverte og avinstallerte.

Alt fungerer, så nå vet vi det.

Oppgraderingsversjoner av CS er mao. fullversjoner, men man trenger to nøkler.

Takk for innsatsen og interessen til alle! :) :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...