teezer84 Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg har et problem med min iphone som ingen på diverse mobil-kundeservice til nå har klart å hjelpe meg med. Jeg hadde en iphone 4 gjennom Chess som jeg brøt operatørlåsen på for å kunne bruke utenlandsk simkort i den når jeg var på ferie, av en eller annen grunn funket ikke dette og det kom opp "ingen tjeneste". Det var ikke simkortet som ikke funka siden jeg prøvde det i en annen gammel nokia og det funka. Dette er ett år siden, litt senere reiste jeg til Spania og da gjenopprettet den like før jeg reiste og da funka det å bruke spansk simkort der. Nå kjøpte jeg med akkurat en ny iphone 5 som ikke var operatørlåst, skulle reise på ferie til Tyrkia og tok med meg den nye iPhonen for å kunne bruke tyrkisk simkort, + den gamle iPhonen for å bruke det norske simkortet i. Men da satt jeg brått i Tyrkia med to iPhoner der ingen av de tok det tyrkiske simkortet grunnet "ingen tjeneste". Prøvde også å gjenopprette iPhonen som ny telefon via telefonen med det tyrkiske simkortet når jeg var kobla til wifi men det funka heller ikke. Så nå lurer jeg på; er det slik at når iPhonen skal være ulåst uten operatørsperre så må jeg gjenopprette den for hver gang jeg skal bruke ett annet simkort? Og at operatørsperren kommer tilbake når jeg eksempel skal oppdatere til ny iOS på iTunes? Og den nye iPhonen som i utgangspunktet ikke skulle være operatørlåst, har den plutselig blitt operatørlåst pga jeg har oppdatert den med innstillingene til den gamle iPhonen? Jeg skjønner ingenting av dette og syns hele opplegget er helt tullete. Og nå skal jeg snart reise igjen og er ikke interessert i å bruke masse unødvendige penger på utenlandsk mobilbruk når det ikke er nødvendig! Noen som har peiling som kan svare meg på dette og evt hjelpe meg? Lenke til kommentar
JackiFrost Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Jeg har et problem med min iphone som ingen på diverse mobil-kundeservice til nå har klart å hjelpe meg med. Jeg hadde en iphone 4 gjennom Chess som jeg brøt operatørlåsen på for å kunne bruke utenlandsk simkort i den når jeg var på ferie, av en eller annen grunn funket ikke dette og det kom opp "ingen tjeneste". Det var ikke simkortet som ikke funka siden jeg prøvde det i en annen gammel nokia og det funka. Dette er ett år siden, litt senere reiste jeg til Spania og da gjenopprettet den like før jeg reiste og da funka det å bruke spansk simkort der. Nå kjøpte jeg med akkurat en ny iphone 5 som ikke var operatørlåst, skulle reise på ferie til Tyrkia og tok med meg den nye iPhonen for å kunne bruke tyrkisk simkort, + den gamle iPhonen for å bruke det norske simkortet i. Men da satt jeg brått i Tyrkia med to iPhoner der ingen av de tok det tyrkiske simkortet grunnet "ingen tjeneste". Prøvde også å gjenopprette iPhonen som ny telefon via telefonen med det tyrkiske simkortet når jeg var kobla til wifi men det funka heller ikke. Så nå lurer jeg på; er det slik at når iPhonen skal være ulåst uten operatørsperre så må jeg gjenopprette den for hver gang jeg skal bruke ett annet simkort? Og at operatørsperren kommer tilbake når jeg eksempel skal oppdatere til ny iOS på iTunes? Og den nye iPhonen som i utgangspunktet ikke skulle være operatørlåst, har den plutselig blitt operatørlåst pga jeg har oppdatert den med innstillingene til den gamle iPhonen? Jeg skjønner ingenting av dette og syns hele opplegget er helt tullete. Og nå skal jeg snart reise igjen og er ikke interessert i å bruke masse unødvendige penger på utenlandsk mobilbruk når det ikke er nødvendig! Noen som har peiling som kan svare meg på dette og evt hjelpe meg? Nå har jeg en Iphone 4s, med Chess Kontant. Og jeg var nylig i Tyrkia (Izmir), hvor jeg kjøpte meg en nytt tyrkisk sim kort, for bruk der ned. Det var rimelig plugg and play, for min del. Tok ut det normale Chess sim kortet, plugget inn det fra Turkcell, ventet i 2 minutter,og voila, jeg kunne surfe og ringe via Turkcell kortet. Nå skal det være sagt, at Iphone 4s'en min var helt ulåst, uten operatørlås. Men jeg hadde ingen problemer med å bytte frem og tilbake, mellom Turkcell og Chess, mens jeg var der nede (Plugget i Chess kortet flere ganger, for å sjekk SMSer, sendt til nummeret, før jeg bytte tilbake) Endret 12. mai 2013 av JackiFrost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå