Ruskepus Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hei forum. Trenger litt hjelp til å bestemme meg for hva jeg bør gjøre. Er i gang med et langtidsprosjekt på PC-bygger fronten. Har en AMD PII 965BE, og lurer på om jeg skal kjøpe et AM3+ hovedkort med 990FX chipsett. De er jo blitt rimelige med tiden, og skal i teorien passe med Stemroller når denne en gang kommer. Tror dere det er noen vits i å vente til eventuellt 1090FX chipset kommer ut, og hvilke forbedringer ventes å komme på et slikt chipset i forhold til 990FX? Og i tilfelle 990FX, hvilket hovedkort anbefales da? Eller bør jeg kaste ut AMD og gå for et intel oppsett. Tips og spekulasjoner mottas med takk. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Tja, om jeg ikke husker helt feil mener jeg har et Asus M4A89TD PRO/USB3 hovedkort, er vel helt ok det sammen med FX 8350, men nå er det en stund siden jeg kjøpte det. Men merker spessielt i opensuse prosessoren blir veldig belastet, heller ikke ytelsen per kjerne er ikke optimal sammenlignet mot f.eks i7 2600k virker nesten bedre i en del tilfeller. Skal jeg gi deg et godt råd er det å vente alltid en fordel spessielt om du har en maskin som funger. Nå som Haswell kommer om ca en måned kan det være lurt å vente litt vertfall. Angående Steamroller er det mere usikkert, så godt mulig det ikke vil skje noe før i slutten av året. Har du dårlig tid ville jeg helt klart valgt intel i så fall. Endret 13. mai 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå