VSPZ Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Ok, litt usikker på kossan eg kan beskrive d eg e ute itte, men... Trenge et apparat som har to input og ein output, kan minne litt om ein omvendt splitter. I den eine inputen (kaller den ch1) ska d "alltid" komme lydsignal inn, men om d komme lydsignal inn i den andre inputen (kaller den ch2), kutte den lydsignalet fra ch1. Så.. enten komme d bare lydsignal fra ch1, eller bare ch2 (som da fungere som ein master og overstyre signalet fra ch1)... Någen som vett om dette finnes, og eventuelt ka d hette?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Det kan kalles "auto sensing audio switch". Ser at flere ønsker seg slikt uten å finne noe. http://www.google.com/#hl=en&q=auto+sensing+audio+switch&revid=1417226340&sa=X&ei=v7qPUYDmHcWI4gTN6oGoAQ&sqi=2&ved=0CIoBENUCKAI&bav=on.2,or.r_qf.&fp=4c11cc67f39f934a&biw=1383&bih=1033 Tilsvarende switcher finnes for video, men det er en enklere oppgave å definere at et video signal eksisterer eller ikke. Et audio signal defineres bare på følsomhet, den må da være justerbar. Men det er i prinsippet enkelt å lage noe slikt for en som driver med elektronikk. Lenke til kommentar
VSPZ Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Takker Hårek! Ska se ka eg klare å finne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå