Xcrtry Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Heisann. Har fått et problem med at pcen ikke vil starte. Det hele startet med at pcen var så treg at jeg fant ut at jeg skulle kjøre Recovery-disken gjennom får å få en ordning på dette. Etter 45 minutter med recovery-prosess, så kommer dette opp ved start: "Windows is loading files" Windows boot manager Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer. This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB driv while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer. If you continue to recieve this error message, contact the hardware manufacturer. Status: 0xc00000e9 Info: An unexpected I/O error has occurred. Eneste valg jeg har er å trykke "Enter = Continue" eller "ESC = Exit" Trykker jeg på Esc starter maskinen på nytt. Trykker jeg Continue kommer dette opp: Choos an operating system to start, or press TAB to select a tool: (Use the arrow keys to highlight your choise, the press enter.) Da er det to valg jeg kan velge. Det ene er Windows Setup [EMS Enabled] Da kommer det bare opp "Windows is loading files" i noen sekunder for det kommer tilbake til erroren som kom til å begynne med. Det andre valget er: Windows Memory Diagnostic Da kommer det bare opp: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fic the problem: 1. Insert your windows installation disc and reastart your computer. 2. Choose your language setting, and then click "next" 3. Click "repair your computer" (Har ikke en slik disk!) File: \boot\memtest.exe Status: 0xc00000f Info: The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt. Har googlet mye om hva som kan være feil, men ingenting har funket. Klarer ikke trykke F8 ved start for å trykke på reparer-funksjon eller noe sånt. Eneste jeg klarer er å komme inn på bios. Prøver jeg noe annet kommer jeg bare til den delen som det står det som er beskrevet ovenfor. Prøvde å kjøre recovery-disken gjennom en gang til, men fikk bare samme beskjed. Tror ikke det kan være ar hard disken er ødelagt, fordi jeg har klart å koble den til en annen pc for å lagre alt av filer som var på den, uten problem. Kan legge til at pcen er en bærbar Asus K53SV og bruker windows 7. Håper virkelig det er noen som kan hjelpe meg, og på forrhånd takker jeg meget for hjelpen! Håper jeg har beskrevet problemet nok til at det er forståelig. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hallo, Jeg har ikke opplevd dette problemet selv, men sjekket litt rundt på nettet og feilen viser til en hardware feil rettet mot datamaskinens bios, rettere sagt klarer ikke maskinen å danne en pålitelig kommunikasjon med harddisken. Av metoder som har størst suksess rate med å fikse dette problemet er repair metoden du nevnte, men som du sier har ikke du en slik disk. Baserer meg på at du har en annen maskin du kan benytte. Det du kan gjøre (selv om det blir sett på som ulovelig) er å laste ned en cracket versjon av samme type windows 7 som du selv har. Da kan du: 1. Laste ned en ISO fil og brenne ut denne disken og selvfølgelig benytte denne til å utføre repair funksjonen. 2. Lage en bootable USB versjon og gjør som nevnt i punkt 2. Selv om det som er nevnt over innebærer ulovlig nedlasting, kan du se på det som et midlertidig lån ettersom du har en egen Windows versjon selv, men bare ikke i disk form, til å fiske problemet ditt. En annen måte er om du kan få låne en disk av noen bekjente. Et annet alternativ er å forsøke å oppdatere bios. Da finner du hovedkortets produsent og laster ned bios. Denne må du brenne ut på en cd eller lage en bootable USB-minnepenn, koble til å starte maskinen og installere oppdateringen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Det hele startet med at pcen var så treg at jeg fant ut at jeg skulle kjøre Recovery-disken gjennom får å få en ordning på dette. Hva slags Recovery disk er dette? Kan du poste bilde av den? Har du backup av alle filer du ikke kan miste? Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Har endelig fått til. Ble så lei at jeg bare prøvde å kjøre recovery-platene om og om igjen, og til slutt så det ut som maskinens eget recovery-system startet. Var vertfall en prosess som varte en stund, og når det var ferdig kom jeg inn til skrivebordet der systemet installerte alt av programvare som trengtes til maskinen. Merkelige greier. Men fikk vertfall ordnet det. Men jeg takker så meget for hjelpen Endret 12. mai 2013 av Xcrtry Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Hva slags Recovery disk er dette? Kan du poste bilde av den? Har du backup av alle filer du ikke kan miste? Recovery-platene brente jeg på cd-plater da jeg fikk maskinen. Kom opp en beskjed fra første stund når jeg startet maskinen der det var en anbefaling at jeg laget en sikkerhetskopiering. Angrer ikke på det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå