HEE Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har i dag fått adsl (1350mbit nexgentel) og har koblett opp følgene utstyr rutern til svitsjen og fra svitsjen (jensen fast ethernet 8 port) til to pc`er ene med win 2000 pro og den andre med win xp pro den med win xp pro (pc1) har ok fart som den skal men den med win 2000pro (pc2) har jeg noen fart problemer med itavisen hw.no og dinside .no laster jeg fint med pc1 men med pc2 går det og men jevelig sakte popper jo opp med engang hos meg men hos naboen så laster den lenge før den blir ferdig jeg har prøvd og bytte nettværskort uten noe hjelp og lagt og fjernet diverse innstillinger i nettværket hennes dette er snodig så har jo selfølgelig itavisen fjærnet denne testet senere i dag slik at jeg ikke for sammenlinget dette jeg fikk 1263 på denne testet jeg skulle ha likt og sett testen på hennes maskin ... maskinen hennes er utstyrt med amd k6*2 350 196 mb ram win2000pro allied telesyn nettverkskort (julekalender [email protected]) dette burde jo holde ! noen kloke hoder som har greie på dette ? jeg klarer ikke og finne noen flere testet på dette noen forslag på dette ? trenger svar fort (asap) Lenke til kommentar
HEE Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 ingen med gode råd ? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Tips: Hvis du bruker tegnsetting og korte setninger, samtidig som du prøver å dele opp problembeskrivelsen i avsnitt, så vil det være mye lettere for folk å sette seg inn i problemet. På denne måten vil du også få mange flere svar. Jeg mener ikke dette som mobbing eller "dissing", dette er fakta. Jeg sluttet å lese etter at jeg så setningen aldri sluttet. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 OFFTOPIC:: jaha dette er ikke så enkelt for meg desverre... og skjønne hvor jeg skal ha . eller , har også ikke hatt problemer med dette før har alltid skrevet slike topic før og har jo hatt svar da faktisk ganske mange svar i noen tilfeller "dette" har begynt nå i det siste her på forumet mener nå jeg da Har jeg gjordt noe galt (jeg er ingen fjortis kanskje jeg blir sett på som en fjortis pga skrivingen)? . Og dere som kan og lese godt og fårstå dette problemet "burde" ikke ha de miste problemer med og lese dette ! eller det problemet nevnt oven for ! de med dyseliksi (lese skrivevansker) har problemer med og skrive og utrykke seg skriftelig det er det det handler om det det er det som problemet med dette. kanskje forumet skulle ha en add inn til de som har slike problemer ?? eller døve slik som thomas ?? lissom er remainder i avatar eller noe ? men dette ble bare tull OFFTOPIC END: ONTOPIC: noen flere forslag ? ps : takk for svar Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har i dag fått adsl (1350mbit nexgentel) og har koblett opp følgene utstyr rutern til svitsjen og fra svitsjen (jensen fast ethernet 8 port) til to pc`er ene med win 2000 pro og den andre med win xp pro den med win xp pro (pc1) har ok fart som den skal men den med win 2000pro (pc2) har jeg noen fart problemer med itavisen hw.no og dinside .no laster jeg fint med pc1 men med pc2 går det og men jevelig sakte popper jo opp med engang hos meg men hos naboen så laster den lenge før den blir ferdig jeg har prøvd og bytte nettværskort uten noe hjelp og lagt og fjernet diverse innstillinger i nettværket hennes dette er snodig så har jo selfølgelig itavisen fjærnet denne testet senere i dag slik at jeg ikke for sammenlinget dette jeg fikk 1263 på denne testet jeg skulle ha likt og sett testen på hennes maskin ... maskinen hennes er utstyrt med amd k6*2 350 196 mb ram win2000pro allied telesyn nettverkskort (julekalender [email protected]) dette burde jo holde ! noen kloke hoder som har greie på dette ? jeg klarer ikke og finne noen flere testet på dette noen forslag på dette ? trenger svar fort (asap) Problemet er den elendige ytelsen på pc'n sidene på feks It-Avisen er tunge og trege , og vil ikke bli raske om du hadde vært koblet rett på NIX med 100mbit . Du bør teste med en ftp overføring for og sjekke om du har den hasstigheten du skal ha. Hvis du tester med en annen raskere pc fra samme sted så tror jeg nok du får helt andre resultater . Hvis det ikke hjelper så kan det være interferens på netverkskabelen men det er ikke veldig sansynlig. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Ja det er nok den lave ytelsen på maskina til naboen som er flaskehalsen, slik MyWar påpeker. En mer speedy cpu osv. vil gi henne bedre hastighet. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har i dag fått adsl (1350mbit nexgentel)... En slik adsl-linje vil jeg også ha... Lenke til kommentar
joebush Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg er litt uenig med de andre. Jeg har holdt på med pc da den med lav ytelse var en drøm (dvs. ikke fantes). Å vise frem et bilde som kommer så sakte som 1300kbit/sek er ingen problem. Eller, det skal ikke være det om ikke maskinen har andre 'problemer' som vi ikke vet om. Poenget er at maskinen skal tåle det. Spørsmålet her er om maskinen er treg til å gjøre alt. Merket at den kjører 2000 Pro. Minimum for dette OS er Pentium 133, men det betyr ikke at det skal fly fort på denne cpu'en. Dersom processor går i 100% mens du surfer på maskinen sliter du, men jeg tviler på at det er saken. Kjører Win XP Pro her på en Celeron 366 selv, uten problem (maskinen til dama). Selv da den hadde kun 128MB RAM gikk den bra, men er nå oppgradert til 512MB. Det kan derimot være kabelen som har en liten brudd eller dårlig kontakt. Har det problemet hjemme hos meg hos maskinen jeg sitter ved. Det begrenser nettverksytelse til 20Mbit/sek i praksis. Gidder ikke å bytte kabelen av den grunn siden det er snakk om noe arbeid og liten gevinst. Jeg er derimot enig med dem mht skrivingen. Ikke finn på unnskyldninger. Bruk et punktum når en setning er ferdig og sånt. Da er det flere som gidder å lese ditt innlegg, og du får av den grunn flere svar. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei. Mulig at jeg tar feil her, men jeg nevner det likevel. Hadde akkurat samme problem ved installasjon av maskina til en kompis. I LANet hjemme gikk alt i stå når jeg plugget han på. Routeren tok kvelden og alle maskinene mistet nettet :oops: Jeg har 4.5Mbps fra NGT og fikk lusne 1200 på maskina mi når hans maskin var tilkoblet nettet (hvis ikke routeren tok kvelden først da). Jeg fattet ikke hva problemet var og prøvde ALT, til og med et annet NIC - til ingen nytte. Så fant jeg ut at maskina var infisert med en variant av Blaster ormen. Dette gjorde at maskina spydde ut 90 mill pakker på 20 minutt og dermed spamma nettet mitt med alskens knekk. Snakket også med en kollega her på jobb som opplevde det samme. Maskina hans ble smittet under installasjon og han måtte derfor trekke ut nettverket og reinstallere... Så moralen er; Blaster makes your computer go bananas! EDIT: Sjekk c:%system%system32 og c:%system%system32wins for "nye filer" wins mappa skal ikke inneholde noe - system32 mappa kan du sortere på dato og se etter nye exe filer og lignende. *Tronaldo* Lenke til kommentar
HEE Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Edit !! Fant feilen satte opp en maskin med win xp og da virka det med en gang !! jeg vet ikke hva problemet med win2000 pro var ?? virket ikke i værtfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå