jon_gunnar Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Er på utkikk etter en enkel versjon av subject. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Prøv download.com eller noe (google) Ellers så kan jeg maile deg et prgram som lister alle ansi tegnene med de tilhørende tallverdier... Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 www.asciitable.com praktisk Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Prøv download.com eller noe (google) Ellers så kan jeg maile deg et prgram som lister alle ansi tegnene med de tilhørende tallverdier... Ascii tabellen er greit nok. Det jeg er ute etter som vel ikke fremgikk godt nok er muligheten til å mate inn strenger med ascii for å få konvertert dette til det ekvivalente i hex strenger. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 ok, tror ikke jeg kan hjelpe deg da. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 kanskje noe ala dette vil hjelpe.. http://www.ntnu.no/~tosh/c/hexconv.exe #include <stdio.h> int main(int argc, char *argv[]) { int c; printf("Tekst:n"); while((c=getchar())!= 'n') printf("%x ",c); system("PAUSE"); return 0; } bare noe jeg smekka sammen kjapt.. bør kanskje løse problemet ditt Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 kanskje noe ala dette vil hjelpe.. http://www.ntnu.no/~tosh/c/hexconv.exe #include <stdio.h>int main(int argc, char *argv[])bare noe jeg smekka sammen kjapt.. bør kanskje løse problemet ditt Det gjorde jobben helt flott ! Mange takk skal du ha :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå