Gå til innhold

Ny router - varierende ping

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg slik at jeg leier en leilighet og får nett trådløst fra etasjen over, har ingen tilgang til router i det hele tatt. Nettet vårt hadde vært nede noen dager, da jeg fikk beskjed om at routeren hadde gått i stykker. Merk, før dette hadde jeg aldri merket noe problem med nettet siden jeg flyttet hit for ca 1 år siden.

Når huseier kommer tilbake med ny router fikk jeg beskjed om at denne skulle være bedre enn den forrige, mer hastighet eller hva det var han snakket om.

Den første dagen med ny router, jeg var i himmelen, alt virket, bra fart og lite ping. Det virker som det hele starter på dag 2. Våknet, bruker 20-30 sekunder for å åpne vg.no og aner allerede her ugler i mosen, lar det vente til etter frokost. Da funker alt bra og ser normalt ut igjen. Men har nå lært, noe er ikke greit.

Tok en pingtest i cmd og fant ut dette.

av 83 sendte pakker, ble 54 mottatt og 29 tapt.

Gjennomsnittlig tid for retur er 1313MS

Minste tid for retur er 7MS

Maks tid for retur er 3880MS

Speedtest.net viser at det ikke er noe galt med farten, da jeg har ca de 50/50 jeg skal ha.

Så mitt spørsmål er: Er problemet routeren? Er det andre ting jeg kan teste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, signalstyrken er bra, men jeg ville kanskje ha prøvd en annen kanal(?). Trådløse telefoner, mikrobølgeovner etc. kan lage støy. Jeg ville prøvd 1, 6 eller 11. Du er ihvertfall alene, så du trenger ikke bekymre deg for andre wlan ;)

Det er ikke tilfeldigvis en jensen router? (SSID-en kan tyde på det). Jeg har ikke akkurat så gode erfaringer med dem :hm:

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Når huseier kommer tilbake med ny router fikk jeg beskjed om at denne skulle være bedre enn den forrige, mer hastighet eller hva det var han snakket om.

Det er nok en Jensen router ja,

Da har sikkert huseier vært på Elkjøp, de pusher mye Jensen.... Men hvis du leter litt her på forumet, så er det en del dårlig erfaring med disse.

Skal man bytte til noe mer stabilt, så følg rådet til Jan Skrotnes. Jeg har også svært god erfaring med Asus etter å ha vært borti diverse merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...