Macklemore Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Heisann, har diverse problemer med pcen min. Derfor lurte jeg på hvordan man kan resette alle settings jeg har gjort i windows. Tenker ikke på å slette filer men bare fjerne endringer jeg har gjort:) På forhånd takk:) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Det funker vel ikke for å si det slik. Da måtte du ha hatt en backup av systemet liggende på lur. I Windows 8 fungerer det vel noe bedre med "refresh", den funksjonen skal da gjøre det du ber om. Men på eldre systemer...der blir det vanskelig. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Regner med det er snakk om Windows XP, siden du ikke postet i Windows 7 eller Windows 8 underkategoriene. Systemgjenoppretting gjør dette, men jeg har lite erfaring med denne funksjonen selv. Og jeg vet ikke hvor langt tilbake i tid du kan velge å gjenopprette. Hvis det er en maskin fra en produsent som Dell, HP, osv, så burde det følge med recovery CD/DVD/partisjon. Kjører du gjennom denne prosedyren, så blir maskina som da den var ny. Men du mister alt du ikke tar backup av. Det beste er en "clean install". Da installerer du Windows helt på nytt og legger inn drivere og programvare selv. Krever mer tid (og kunnskaper), men gir det beste resultatet. Med denne metoden må du også huske på backup. Som Kenneth skriver, så har Windows 8 ny funksjonalitet som lar deg "friske opp" (refresh) eller "nullstille" (reset) Windows. Lykke til! Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 hmm visste ikke at det var underkategori for w7 osv. Men jeg har Windows 7 på en selvbygget pc. har ikke koden til w7:( Vurderer å kjøpe w8 for å bli kvitt alle problemene:) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Produktnøkkelen henter du ut med f.eks. ProduKey. ISO kan du laste ned her. Så kan du ta en clean install av Windows 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå